سایز متن   /

نماینده حزب اتحاد اسلامی کردستان عراق در پارلمان محلی اقلیم کردستان گفت: بدون فعال کردن مجدد پارلمان نمی توان همه پرسی استقلال برگزار کرد.

به گزارش کورد پاریز غریب پنجوینی گفت: برای برگزاری همه پرسی باید قانون وجود داشته باشد اما ماه هاست که پارلمان اقلیم کردستان عراق تعطیل است و در چنین شرایطی نمی توان همه پرسی استقلال برگزار کرد.

این نماینده با اشاره به دیدار مسعود بارزانی با برخی گروههای سیاسی و تعیین تاریخ برگزاری همه پرسی در این نشست گفت:  باید هدف همه پرسی شفاف باشد و در مورد همه پرسی دیدگاه ها مختلف و متفاوت است. این نماینده گفت: درخواست های کنونی با هدف استقلال نیست و این توجه ما را زیاد جلب می کند و بدون قانون و پارلمان نیز نمی توان از همه پرسی صحبت کرد.

خلف احمد نماینده اتحادیه میهنی کردستان عراق در پارلمان محلی اقلیم کردستان نیز گفت:  فعال کردن پارلمان شرط ورود ما به بحث همه پرسی است.

روز چهارشنبه ۱۷ خرداد مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان و مسئولان برخی از احزاب سیاسی در اقلیم کردستان عراق روز ۲۵ سپتامبر را به عنوان روز برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان تعیین کردند.

اقلیم کردستان عراق طی ۲ سال اخیر با بحران سیاسی و اقتصادی مواجه است. دوره قانونی ریاست مسعود بارزانی بر اقلیم کردستان به پایان رسیده است و رایزنی ها برای توافق بر سر ادامه ریاست وی تا کنون بی نتیجه بوده است و اکثر احزاب و جریانات سیاسی کردستان عراق خواستار تعیین جایگزین برای وی هستند. ماه هاست که حقوق کارکنان دوایر دولتی در اقلیم کردستان عراق به تعویق افتاده است.در شهرهای مختلف اقلیم کردستان تظاهرات اعتراض آمیز در جریان است و ۴ وزیر جنبش تغییر ماه هاست از کابینه نیچیروان بارزانی اخراج شده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی