- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

تخریب مدارس قرآنی توسط “پ ک ک” در شهر دیاربکر ترکیه

حزب دمکراتیک خلق (HDP) از احزاب وابسته به پ ک ک در شهر دیاربکر ترکیه مدارس قرآنی را تخریب می کند.
به گزارش کورد پاریز به نقل از furkan haber ، در پی تخریب مدارس قرآنی در محله چنار در شهر دیاربکر مردم به حزب دمکراتیک خلق ها(شاخه سیاسی پ ک ک در ترکیه ) اعتراض کردند. قبلا با یک پروژه معماری یک ساختمان سه طبقه که در طبقه اول اموزشگاه تدریس قران بود و در طبقه دوم محل تعزیه و طبقه سوم هم برای مسجد تاسیس شده بود و با تصمیم گیری شهرداری چنار که وابسته به حزب دمکراتیک خلق ها می باشد یک باره محل آموزشگاه تخریب گردید .

این رفتار حزب دمکراتیک خلقها سبب نارضایتی اهالی منطقه شده است ، مردم این رفتار شهرداری را بی احترامی به تعلیم آموزه های قرآنی میدانند و بشدت از رفتار مسئولان حزب دمکراتیک خلق ها ناراضی می باشند و علی رغم این اعتراضات هیچ یک از مسئولان حزب دمکراتیک خلقها جوابی نداده اند
ضدیت پ.ک.ک با دین نشأت گرفته از افکار و اندیشه های عبدالله اوجالان رئیس زندانی این گروه است. با توجه به نگاه الحادی اوجالان به مقوله ی دین، نفی نظام خانواده در تفکرات اوجالان و نیز حاکم بودنِ ایده های مارکسیستی بر چارچوب فکری وی، اکثر خانواده های کُرد در ترکیه از تاثیرگذاری اینگونه تفکرات بر فرزندانشان نگران هستند.