سایز متن   /

فرماندار شهر سوران در اقلیم کردستان عراق گفت: نیروهای پ.ک.ک با سوءاستفاده از وضعیت جنگی و ناامنی در مرزها، چند منطقه را به اشغال خود درآورده اند. به گزارش کورد پاریز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی روژانه هوال، کرمانج عزت فرماندار شهر سوران گفت: تحرکات و فعالیت های مسلحانه پ.ک.ک در مرزها زندگی مردم را به خطر انداخته است.

وی افزود: اعضای مسلح پ.ک.ک برای مخفی شدن و در امان ماندن از بمباران جنگنده های ترکیه ، خود را به مناطق روستایی نزدیک کرده و مخفی می شوند و همین امر خطرات زیادی را متوجه اهالی منطقه کرده است.

فرماندار سوران تاکید کرد:  پ.ک.ک از خلاء به وجود آمده ناشی از جنگ در سوریه و مبارزه علیه داعش و نیز وضعیت نابسامان منطقه است،  به نفع خود استفاده می کند و فرصت را برای خود غنیمت شمرده و اینچنین مناطق مرزی را اشغال کرده است.

یکی از مسئولان حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) نیز در گفتگو با نشریه گولان چاپ اقلیم کردستان عراق گفت : به دلیل فعالیت های مسلحانه و درگیری های ناشی از حضور پ.ک.ک، بسیاری از روستاهای اقلیم کردستان عراق در معرض نابودی قرار گرفته اند. نجات حسن مسئول شعبه ۱۱ حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) گفت: پ.ک.ک در مناطق قلادزه و راپرین آزادانه و با خودرو رفت و آمد می کنند و برای ۴۲ روستای منطقه مزاحمت های جدی ایجاد کرده اند.

نجات حسن افزود: اعضای مسلح پ.ک.ک در روستاهایی همچون: سرشیو، مارادو، قلاتوکان، لیوژه و … مستقر هستند و در این روستاها تحرکات زیادی دارند و دهها روستی دیگر نیز به خاطر حضور این گروه از خدمات عمرانی محروم هستند.

وی تصریح کرد: به دلیل فعالیت های مسلحانه پ.ک.ک بسیاری از روستاهای منطثه در معرض نابودی هستند .

این مسئول پارتی با اشاره به رفت و آمد آزادانه اعضای مسلح پ.ک.ک به برخی از شهرهای اقلیم کردستان عراق گفت: این خود تهدید بالقوه ایی برای امنیت و ثبات منطقه است زیرا اعضای این گروه در هر منطقه که امکان اعزام نیرو به آنجا را داشته باشند فعالیت می کنند.

خبرگزاری سومریه نسوز اخیرا نوشت: ساکنان روستاهای کوهپایه قندیل در شمال عراق می گویند: درگیری پ.ک.ک و ارتش ترکیه تاثیرات منفی بر زندگی و معیشت ما دارد و سبب آواره شدن مردم از روستاها می شود.
یکی از اهالی روستای زارگلی در کوهپایه های قندیل می گوید: بمباران مداوم جنگنده های ترکیه در این مناطق به بهانه انهدام مواضع پ.ک.ک تاثیرات منفی زیادی بر زندگی و معیشت مردم دارد.
اسماعیل زارگلی می گوید: طی دوسال گذشته دهها خانواده روستاهایشان را از ترس بمباران ترک کرده اند. جدا ازآن شمار زیادی از اهالی کشته و زخمی شده اند و متحمل خسارات مادی بسیاری شده اند.
مردم این منطقه می گویند که تبدیل شدن منطقه ی زندگی ما به میدان جنگ زمینی پ.ک.ک و ترکیه سبب به وجود آمدن وضعیت بسیار بدی شده است. مردم عادی قربانیان اصلی هستند .
مخفیگاه ها و پایگاه های پ.ک.ک در مناطق مرزی اقلیم کردستان عراق و ترکیه قرار دارند که از دهه ی ۱۹۹۰ میلادی کوهستان های قندیل در مثلث مرزی میان ترکیه و ایران و عراق به عنوان پایگاه و مامن این گروه تبدیل شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی