سایز متن   /

رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به راهپیمایی “عدالت” از آنکارا تا استانبول با انتقاد شدید از رهبر اپوزیسیون ترکیه اعلام کرد، راهی که می‌روید راه قندیل (اشاره به نیروهای پ.ک.ک) و پنسیلوانیا (فتح‌الله گولن) است.

به گزارش کورد پاریز، به نقل از روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در نشستی اعلام کرد: حزب عدالت و توسعه هم در انتخابات محلی و هم در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید. حتی این حزب توانست با رای مردم در پارلمان نیز به پیروزی برسد. ما توانستیم گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب را خنثی کنیم و کودتا را پشت سر بگذاریم.

وی درباره ساختار حزب عدالت و توسعه ادامه داد: تغییراتی در درون تشکیلات این حزب انجام خواهد گرفت.

اردوغان با اشاره به حضور کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه گفت: می‌گویند مجازات فردی که عقل ندارد را پاهایش به دوش می‌کشند.  گویا آنها به نام عدالت به خیابان‌ها آمدند. این در حالی است که دادگاه‌های موظف به برقراری عدالت را زیرسوال می‌برد. این افراد تنها برای تروریست‌ها و کسانی که به آنها کمک کرده‌اند می‌خواهند دنیا را برهم زنند.

وی در ادامه اظهاراتش خطاب به قلیچداراوغلو گفت: راهی که می‌روی راه پنسیلوانیا و قندیل است. جای تاسف دارد که به جای محکوم کردن کودتاچیان کسانی که در معرض این کودتا قرار گرفته‌اند را محکوم می‌کنید.

این در حالیست که حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) که به همسویی با پ.ک.ک مشهور است اعلام کرد بر اساس تصمیم شورای مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها، این حزب و حامیانش نیز در اعتراض به دستگیری های اخیر و صدور احکام زندان برای نمایندگان مجلس به راهپیمایی پاسداری از عدالت که توسط حزب جمهوری خواه خلق ترکیه و شخص کمال قلیچدار اوغلو از آنکارا تا استانبول آغاز شده است، خواهد پیوست.
بنا بر اخبار رسانه های ترکیه، اعضای حزب دموکراتیک خلق ها، کاروان حزب جمهوری خواه خلق را از استان بولو و در نزدیکی زندان محل نگهداری فیگن یوکسکداغ از سران سابق حزب دموکراتیک خلق ها تا شهر استانبول همراهی خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، صدها نفر از معترضان دولت و حزب حاکم ترکیه از ۲ هفته قبل با تجمع در پایتخت این کشور، راهپیمایی ۴۵۰ کیلومتری از آنکارا تا استانبول را آغاز کردند.
این معترضان قرار است با پای پیاده و با بر افراشتن پلاکاردهای ‘عدالت’ و ‘آزادی می خواهیم’، مسیر ۴۵۰ کیلومتری آنکارا تا شهر استانبول را با پای پیاده طی کنند.
کمال قلیچداراوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه سازماندهی کننده این راهپیمایی بوده و خودش نیز در این راهپیمایی اعتراضی حضور دارد.
این راهپیمایی در اعتراض به صدور حکم ۲۵ سال زندان برای انیس بربراوغلو نماینده مجلس ترکیه و عضو حزب جمهوری خواه خلق(ج.ح.پ) ترکیه انجام می شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی