سایز متن   /

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که ارسال سلاح توسط آمریکا به شاخه های پ.ک.ک در سوریه از جمله PYD و YPG به بهانه مبارزه با داعش ادامه دارد.

به گزارش کورد پاریز، خبرگزاری آناتولی روز دوشنبه در گزارشی عنوان کرد: ارسال سلاح از سوی آمریکا به گروه ‘پ.ک.ک’ و شاخه نظامی این گروه در سوریه موسوم به YPG  ادامه دارد و طی یک هفته گذشته، ۲ محموله و در مجموع ۱۸۴ تریلی اسلحه برای این گروه در شمال رقه ارسال شده است.
به گزارش آناتولی، اوایل ماه گذشته میلادی در مجموع ۱۸۴ تریلی تسلیحات و مهمات از سوی دولت آمریکا با عبور از مرز عراق به منطقه حسکه که در کنترل گروه تجزیه طلب پ.ک.ک قرار دارد، فرستاده شده است.
بنا به ادعای این رسانه، تانکرهای سوخت و خودروهای نظامی هامر نیز در این محموله ارسال مشاهده شده و به گفته برخی منابع محلی، این محموله برای آمادگی جهت حمله نهایی و آزادسازی رقه از دست داعش ارسال شده است.
به گزارش آناتولی، همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته نیز ۲۵۰ کامیون سلاح و تجهیزات نظامی آمریکایی به مناطق تحت کنترل پ.ک.ک و پ.ی.د ارسال شده است.
این رسانه با اشاره به سندی به دست آمده توسط خبرنگارش از وزارت دفاع آمریکا، ۱۲ هزار سلاح انفرادی، ۶ هزار قبضه مسلسل، ۳۵۰۰ قبضه مسلسل سنگین، سه هزار قبضه سلاح ضد تانک ساخت آمریکا و یک هزار قبضه سلاح ضد تانک AT-4 ساخت آمریکا را جزو لیست تسلیحات ارسالی آمریکا به گروه های جنگجوی در سوریه اعلام کرد.
این رسانه، ۲۳۵ قبضه خمپاره انداز، ۱۰۰ تفنگ تک تیراندازان، ۴۵۰ عدد دوربین دید در شب PV-7 و ۱۵۰ عدد دوربین مادون قرمز را نیز جزو سایر سلاح های ارسالی به این گروه های جنگجوی در شمال سوریه ذکر کرد.
ترکیه در ماههای گذشته همواره دولت قبلی و فعلی آمریکا را به ارتباط با گروه های تروریستی سوریه از جمله حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) متهم کرده و مدعی است که سلاح های آمریکایی ارسال شده به این گروه ها بر خلاف ادعای مقامات آمریکایی، به جای مبارزه با داعش و دولت سوریه، در اختیار گروه مادر یعنی پ.ک.ک قرار می گیرد که خود این گروه در فهرست گروه های تروریستی ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد.
ترکیه همچنین مدعی است که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) با حمایت کشورهای خارجی و پ.ک.ک در صدد تشکیل کشور و یا منطقه مستقل کردنشین در شمال سوریه و جنوب مرزهای طولانی ترکیه با سوریه است.
دولت آمریکا هم اعلام کرده است که برای کسب موفقیت در مبارزه با داعش در رقه، عناصر کُرد وابسته به پ.ک.ک را مسلح کرده و پس از اتمام عملیات سلاح های تحویلی را پس می گیرد.
ارسال کمک های جدید تسلیحاتی از آمریکا به پ.ک.ک باعث تیره تر شدن روابط واشنگتن و آنکارا شده و روابط را به سطح بحرانی سوق داده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی