سایز متن   /

سیاستمدار کهنه کار کُرد عراقی و دبیرکل سابق حزب کمونیست عراق می گوید:  زمان مناسب برای برگزاری همه پرسی و اعلام استقلال زمانی است که کردها از درون متحد شده باشند اما هیچ وقت وضعیت داخلی کردهای عراق به اندازه ی حال حاضر آشفته و مملو از مشکلات و رقابت های ناسالم نبوده است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از لوین پرس، بهاءالدین نوری در ادامه گفت: سران پارتی و یکیتی به این موضوع واقفند که خود مسبب وضعیت فعلی هستند اما گوش نمی دهند چراکه به این امید هستند که شانس حکمرانی را برای ۲۶ سال دیگر برای خود مهیا کنند.

دبیر کل سابق حزب کمونیست عراق گفت: مشخص است که دولت مرکزی عراق و نیز کسورهای ترکیه، ایران و آمریکا و اروپا با تجزیه ی عراق مخالف هستند، بنابراین آقای بارزانی شما که حرف آنها را رد می کنی به چه چیزی پشت بسته ای؟ نمی ترسید برخی از آنها روز بعد از همه پرسی نیروی نظامی بکاربگیرند و تمامی دستاوردهای مبارزه و قربانیانی که طی دهه های گذشته این مردم فدا کرده اند را از بین ببرند؟ آیا این فاجعه بزرگ و خطرناکی نیست؟

نوری در اظهارات خود با اشاره به فرار اعضای مسلح پارتی از شهر شنگال هنگام حمله داعش به این شهر، گفت: فرار نیروهای مسلح پارتی از شنگال و اطراف آن و تخلیه این مناطق برای تروریست های داعش در سال ۲۰۱۴ مشکل دیگری را در منطقه به وجود آورد. فرار پارتی از شنگال واکنش تند جوانان کرد ایزدی را علیه پارتی به دنبال داشت و بعدها سبب درگیری میان پارتی و پ.ک.ک شده و مشکل همچنان معلق مانده است و احتمال رسیدن این مسکل به مرحله انفجار جود دارد.

وی تصریح کرد: می بایست رهبری پارتی به خاطرفاجعه یی که به بار آورد از کردهای ایزدی ها پوزش می طلبید اما متاسفانه این کار را نکرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی