سایز متن   /

جنبش تغییر (گوران) به منظور حل بحران سیاسی در اقلیم کردستان عراق، خواستار کناره گیری مسعود بارزانی از پست ریاست اقلیم است .

به گزارش کورد پاریز به نقل از پایگاه شبکه خبری سلیمانیه (SNNC) رئوف عثمان رئیس مجمع عمومی جنبش گوران می گوید: اگر بارزانی کناره گیری کند و در دو پست مهم دیگر (نخست وزیری حکومت محلی و ریاست پارلمان) تغییراتی ایجاد شود، اوضاع اقلیم کردستان عراق از حالت بحرانی خارج خواهد شد.

رئوف عثمان افزود: هنوز مشخص نیست که حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی)  واقعا  خواستار آغاز بکار مجدد پارلمان بدون پیش شرط است یا اینکه این موضوع تنها در حد حرف است. همچنین ما  نمی دانیم که پارتی با اصلاح قانون ریاست اقلیم موافق است یا اینکه درصدد یافتن یک راه میانی در این قانون است .

وی بیان کرد: لازم است این مباحث مورد گفتگو قرار گیرند و در نشست مشترک حل و فصل شود.

اقلیم کردستان عراق در حال حاضر با بحران سیاسی و اقتصادی مواجه است. جنبش گوران می گوید: دوره قانونی ریاست مسعود بارزانی بر اقلیم کردستان به پایان رسیده است .

در مقابل پارتی ۴ وزیر جنبش گوران را از کابینه نیچیروان بارزانی اخراج کرده و اجازه بازگشت یوسف محمد عضو جنبش گوران و رئیس پارلمان محلی کردستان عراق به اربیل و آغاز بکار مجدد پارلمان را نمی دهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی