سایز متن   /

اعضای مسلح شاخه پ.ک.ک در سوریه (PYD) یک عضو کمیته محلی حزب دموکرات کردستان سوریه (PDK-S) به نام کاسترو عبدالعزیز را در شهر دریک ربودند.

به گزارش کورد پاریز یک عضو حزب دموکرات که نخواست نامش فاش شود اعلام نمود کاسترو عبدالعزیر و پسر ۵ ساله اش هنگام رفتن از روستای بلیسی به شهر دریک با اعضای مسلح PYD مواجه شده و از سوی آنان ربوده شده اند و هنوز از سرنوشت وی و پسرش اطلاعی در دست نیست.

کاسترو عبدالعزیز از شخصیت های عشایر حسنان در کردستان سوریه و متولد ۱۹۷۳ است و پنج فرزند دارد. وی کی از منتقدان پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه به شمار می رود که پیش از این نیز چند بار از سوی پ.ک.ک تهدید شده بود.

حزب دموکرات کردستان سوریه یکی از سازمان های تشکیل دهنده شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS است که اصلی ترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه محسوب می شود . شورای میهنی کردهای سوریه رفتار و عملکرد پ.ک.ک در اداره مناطق کردنشین سوریه را به چالش کشیده است.

لشکر ۱۵ هزار نفری “روژ” بازوی نظامی “شورای میهنی کردهای سوریه” موسوم به ENKS محسوب می شود. پ.ک.ک با حضور هرگونه نیروی نظامی خارج از کنترل خود به مناطق کردنشین سوریه مخالف است اما ENKS به عنوان اصلی ترین رقیب پ.ک.ک بر بازگشت لشکر روژ به سوریه تاکید دارد. ده ها نفر از فعالان احزاب و سازمان های تشکیل دهنده ENKS در زندان های پ.ک.ک در سوریه بسر می برند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی