سایز متن   /

معاون کرد تبار حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم ترکیه) درباره احتمال نقش آفرینی مجدد حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) برای حل مساله کردها در ترکیه گفت: کنترل حزب دمکراتیک خلق ها در دست پ.ک.ک است و مسئولان این حزب نمی توانند به شکل مستقل تصمیم بگیرند.

به گزارش کورد پاریز محمد مهدی اکر معاون کرد تبار حزب عدالت و توسعه در گفتگوی اختصاصی با کانال کُردی شبکه سحر گفت: ما امید خود را به HDP از دست داده ایم. آنها در انتخابات پارلمانی ژوئن ۲۰۱۵ ترکیه ۸۰ کرسی از مجموع ۵۵۰ کرسی پارلمان را به دست آوردند و این یک پیروزی بی نظیر برای کردها و برای همه ی ترکیه بود. اما قدر چنین ظفر بزرگی را ندانستند و نتوانستند به سیاست های خشونت طلبانه ی پ.ک.ک، نه بگویند. اردوغان بارها با آنها صحبت کرد. آنها را دعوت کرد. فرصت طلایی بزرگی در اختیارشان گذاشت و از آنها خواست به جنگ پایان دهند. اما نخواستند.»

اَکَر در ادامه نکته ای در مورد خانواده ی خودش بر زبان آورد. او اعلام کرد: «من کُرد هستم و در دیاربکر، همه پدر و مادر مرا می شناسند. به مدت ده سال در دولت ترکیه وزیر بوده ام. افراد پ.ک.ک، در دیاربکر و در زیر قبر پدر و مادر من بیش از دویست کیلو مواد منفجره جاسازی کردند تا وقتی که من و افراد خانواده ام برای زیارت اهل قبور می رویم، همه ی ما را تکه تکه کنند. اما خوشبختانه زود متوجه شدیم. چنین اعمال تروریستی وحشتناکی، ضامن صلح و دموکراسی نیست. درد و دغدغه ی آنها، مسائل و مشکلات کردها نیست.»

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی