سایز متن   /

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اظهارات مک گورک دبارۀ نقش ترکیه در شکل گیری القاعده در ادلب سوریه را بی اساس خواند و در مقابل از حمایت های آمریکا از شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به  YPG انتقاد کرد.

 به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد شکل گیری گروه های تروریستی در ادلب سوریه هیچ ارتباطی به ترکیه ندارد و حتی اشاره به آن را غیر قابل قبول خواند.

کالین گفت: «اظهارات اخیر برت مک گورک نماینده ویژه ایالات متحده در ائتلاف بین المللی ضد داعش [دولت اسلامی عراق و شام] که دیدارها، عکس ها و گفتگوهای وی با اعضای YPG [شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه] در رسانه ها منعکس شده و وی در چارچوب دیدارهای رسمی به ترکیه نیز می آید، مسلما برای ما غیر قابل قبول است. تلاش برای ارتباط دادن ترکیه به شکل گیری گروه های تروریستی در ادلب سوریه نادرست و حتی اشاره به این نکته غیر قابل قبول است. چرا؟ زیرا ادلب در کنترل ما نیست.»
سخنگوی رئیس جمهور ترکیه از عملکرد پ.ک.ک در سوریه و حمایت ایالات متحده از این گروه انتقاد کرد و گفت: «اگر واقعاً آنجا با داعش مبارزه می کنند، چرا مردم باز نمی‌گردند. زیرا اعتماد ندارند. آنان بهتر از هر کسی سیاست فشار و فاشیسم شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه ( YPG )  را می شناسند. YPG علیه هرکسی که با آنان بیعت نکند این فشارها را اعمال می کند. به عرب ها، ترکمن ها، کردها و مسیحیان فشار می آورند. در آن جا گروه های مخالف و گروه های کردی که متحد پ.ک.ک نبودند چگونه از بین رفتند؟ در سایه حمایت‌های دو یا سه ساله آمریکا چنین چیزی ممکن شد.»

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی