سایز متن   /

رئیس حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که در زندان بسر می برد برای حمایت از تجمع اعتراضی این حزب با عنوان  “به سوی وجدان و عدالت”  پیامی منتشر کرد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از اسپوتنیک، صلاح الدین دمیرتاش رئیس حزب دمکراتیک خلق ها در پیام خود که از زندان ادرنه ارسال کرد،  گفت : همه ترکیه به اردوغان و باغچه لی تعلق ندارد. ما نیز وجود داریم. وی در ادامه افزود: آنچه ما را به هم وصل می کند کرد بودن یا ترک بودن نیست. علوی بودن یا سنی بودن چپ یا راست بودن نیز نیست. فقط یک دموکراسی قوی می تواند برابری،  آزادی و صلح را به ارمغان بیاورد.

دمیرتاش گفت : اگر کردها و ترکها با هم متحد شوند می توانند اردوغان و باغچه لی را شکست دهند.

در بخش دیگری از پیام صلاح الدین دمیرتاش آمده است: در ترکیه هر کسی که با بلوک فاشیسم آک پارتی – حزب حرکت ملی ترکیه بیعت نکند آماج حملات قرار می گیرد. به همین دلیل نیز تمام جناح هایی که در برابر این بلوک قرار دارند باید متحد شوند. حساس ترین دوران تاریخ جمهوری ترکیه را پشت سر می گذاریم. این بلوک به خاطر منافع شخصی خود ترکیه را وارد آتش کرده است. این بلوک باعث شده است تا جامعه ترکیه تجزیه شده و قطب بندی شدیدی در جامعه به وجود آید. این بلوک با بهانه قرار دادن «بقای دولت در خطر است» و «کشور در حال تجزیه است» تلاش می کند تا حمایت های ملت را کسب کند و بدین ترتیب ترکیه را خود قدم به قدم به سمت تجزیه می کشاند. هر روز در داخل و خارج از ترکیه تهدیداتی که مانند یک هشت پا ترکیه را در برگرفته است در حال بزرگتر شدن است. این تهدیدات را سیاست های اشتباه این بلوک به وجود آورده است.

در حال حاضر صلاح الدین دمیرتاش به اتهام همکاری با پ.ک.ک در زندان بسر می برد.

در اواخر اردیبهشت ۱۳۹۵ پارلمان ترکیه متمم موقت قانون اساسی را از تصویب گذراند و بر اساس آن به لغو مصونیت پارلمانی ۱۳۸ نماینده رای داد و با این رای، زمینه برای پیگرد قضایی این نمایندگان که بخش عمده آنان عضو حزب دمکراتیک خلق ها HDP هستند فراهم شد. یکی از چهره هایی که مصونیت پارلمانی وی لغو شد صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلق ها است. HDP بازوی سیاسی گروه پ.ک.ک محسوب می شود و از سیاست های جنگ طلبانه ی گروه پ.ک.ک حمایت می کند.

بعد از تشکیل پرونده برای صلاح الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق ها درخواست شده که او به «دو بار حبس ابد» و « ۴۸۶ سال زندان» محکوم شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی