سایز متن   /

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد کمک های تسلیحاتی آمریکا به شاخه های سیاسی و نظامی پ.ک.ک در سوریه (YPG – PYD) ادامه دارد و واشنگتن بار دیگر ۱۱۲ تریلی حامل سلاح سنگین برای این گروه ها ارسال کرده است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از آناتولی، آمریکا در ادامه کمک های نظامی به گروه پ.ک.ک و شاخه های اقماری آن به بهانه مبارزه با داعش، شب گذشته ۱۱۲ تریلی حامل مهمات و تجهیزات نظامی به اعضای این گروه در شمال رقه ارسال کرده است.
بر اساس گزارش خبرنگار آناتولی در حسکه، شب گذشته ۱۱۲ تریلی حامل مهمات و تجهیزات نظامی با عبور از مرز عراق وارد استان حسکه تحت کنترل پ.ک.ک شده است.
بنا به این گزارشف در این کاروان کمک های آمریکا، خودروهای زرهی هامر با قابلیت حرکت بالا، تانکرهای سوخت و خودروهای زرهی ارسال شده است.
به گزارش آناتولی، ارسال تجهیزات نظامی در ساعات شب و با تریلی های سرپوشیده صورت می گیرد.
بنا به ادعای آناتولی، تاکنون ۹۰۹ تریلی کمک نظامی آمریکایی به مناطق تحت کنترل  پ.ک.ک ارسال شده است.
بنا به ادعای دولت ترکیه، شاخه های سیاسی و نظامی پ.ک.ک در سوریه (YPG – PYD) ( پ.ی.د/ی.پ.گ ) که آمریکا آنها را متحد خود عنوان می کند، قصد تسلط بر خط مرزی واقع در فاصله بین استان حسکه سوریه تا امتداد مرز استان هاتای ترکیه را دارند.
موضوع تسلیح این شبه نظامیان جزو تنش بین آنکارا و واشنگتن شده است و مقامات آمریکا ادعا می کنند که سلاح های ارسالی پز از سرکوب داعش پس گرفته خواهد شد ولی دولت ترکیه مدعی است که این سلاح ها توسط معارضان کرد سوری در اختیار گروه پ.ک.ک قرار می گیرد.
مقامات ترکیه مصر هستند که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) یکی از شاخه های گروه تروریستی پ.ک.ک است و کمک تسلیحاتی واگذار شده از سوی آمریکا، به طور غیرمستقیم در اختیار پ.ک.ک قرار می گیرد.
دولت آمریکا که همواره در منطقه به دنبال ایجاد کانون های تنش بوده، مراودات خود را با دو گروه کُردی سوریه یعنی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) زیادتر کرده و به بهانه مبارزه با داعش و در واقع برای دامن زدن به جنگ در خاک سوریه، تسلیحات نظامی در اختیار آنها قرار داده، ولی این تصمیم با مخالفت شدید دولت ترکیه و متحد آمریکا در پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) واقع شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی