سایز متن   /

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره احتمال حمله ترکیه به مناطق تحت کنترل شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه (YPG) می گوید این مسئله یک فرضیه است هر چند آمریکا نگرانی ترکیه را درباره پ.ک.ک درک می کند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا هیدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته درباره نگرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره فعالیت های پ.ک.ک در شمال سوریه به خبرنگاران گفت: ترکیه یکی از متحدان مهم و باارزش عضو ناتوی آمریکا است. آمریکا نگرانی های ترکیه را جدی می گیرد و ما گفتگوهای زیادی با آقای اردوغان داشته ایم.

وی افزود: آنها حق دارند نسبت به پ.ک.ک اظهار نگرانی کنند ما این مسئله را درک می کنیم. ما حملات پ.ک.ک را درک می کنیم. ما آن را یک سازمان تروریستی می دانیم.

ترکیه YPG را وابسته به پ.ک.ک دانسته و آنها را نیز نیروهایی تروریستی قلمداد می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره احتمال حمله ترکیه به مواضع یگان های مدافع خلق یا ypg در سوریه گفت: این یک فرضیه است و من نمی خواهم وارد فرضیات شوم.

آنکارا معتقد است آمریکا در قبال پ.ک.ک رفتار دوگانه ای دارد و از پ.ک.ک به عنوان یک ابزار در جهت منافع خود در خاورمیانه استفاده می کند. از یکسو آمریکا نام گروه پ.ک.ک را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است و از سوی دیگر برای این گروه در سوریه سلاح ارسال می کند. ترکیه می گوید: پذیرفته نیست تحت پوشش مبارزه با داعش، سلاح و تجهیزات نظامی در اختیار شاخه پ.ک.ک در سوریه که خود یک گروه تروریستی است، قرار گیرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی