سایز متن   /

خبرگزاری آناتولی ترکیه با اشاره به ۱۵ آگوست سی و سومین سالروز آغاز مشی مسلحانه پ.ک.ک علیه دولت ترکیه نوشت: گروه پ.ک.ک با نخستین حملات خائنانه و منفور خود در شهرستان اروح استان های سیرت و شهرستان شمدینلی حکاری از تاریخ ۱۵ آگوست سال ۱۹۸۴ تا کنون، قصد بر هم زدن صلح و برادری در ترکیه را دارد و ۳۳ سال است از اشک و خون بی گناهان ارتزاق می کند

آناتولی با انتشار تصاویر غیرنظامیانی که طی ۳۳ سال گذشته به دست پ.ک.ک کشته شده اند،  در ادامه نوشت: این گروه خائن پ.ک.ک در سراسر ترکیه از جمله در مناطق شرق و جنوب شرق کشور هزاران نظامی و غیرنظامی را به شکل فجیع به قتل رسانده است. مهم ترین منبع تامین بودجه گروه پ.ک.ک، قاچاق مواد مخدر و قاچاق کالا است. این گروه با درآمد ۱٫۵ میلیارد دلاری در سال و با حمایت ها از خارج از کشور به حملات خود ادامه می دهد.

گروه پ.ک.ک که همه شهروندان اعم از نظامی٬ پلیس٬ غیرنظامی٬ معلم٬ کارگر٬ کودک٬ زن٬ جوان و پیر را مورد حمله قرار می دهد٬ در پی عملیات های موفق نیروهای امنیتی کشور رو به نابودی و اضمحلال است.

اهالی اروح استان سیرت ترکیه نیز می خواهند از شر تروریست های پ.ک.ک خلاص شوند.

رمزی اکسو، معاون شهردار اروح از توابع استان سیرت در شرق کشور که پدرش سال ۱۹۹۴ توسط عناصر گروه تجزیه‌طلب پ.ک.ک کشته شده است، نیز به خبرنگار آناتولی گفت: من به عنوان پسر یک شهید همواره در کنار دولت ترکیه هستم و از شهروندان می خواهم تا به این گروه تروریستی خونریز فرصت ندهند.

وی با اشاره به اینکه این گروه تروریستی ۳۳ سال است که به حملات خود علیه غیر نظامیان ادامه می دهد، بر همزیستی مسالمت آمیز و برادرانه و تعامل زیبای میان شهروندان تاکید کرده و افزود: این گروه تروریستی باید بداند که هرگز به اهداف خود نخواهد رسید. این گروه پدر من را به شهادت رساند. نه من و نه فرزندان و نوه های من جنایات پ.ک.ک را فراموش نخواهیم کرد.

محمد بیشتاش، نماینده سندیکای اتحادیه آموزشی در شهرستان اروح نیز اظهار داشت: ۱۵ آگوست ۱۹۸۴ برای نخستین بار شاهد حمله پ.ک.ک بودم و در ۱۰ سالگی در دوران کودکی آسیب بزرگی دیدم.

او در مورد این حمله گفت: صدای تیراندازی بسیار بلند بود و نمی دانستیم چه اتفاقی افتاده است. ناگهان از بلندگوی مسجد صدایی بلند شد. سپس مشخص شد که از بلندگوی مسجد تبلیغات این گروه انجام گرفته است و فهمیدیم که یک نظامی به نام سلیمان آیدین توسط عناصر این گروه به شهادت رسیده و شماری نیز زخمی شده اند.

وی افزود: خدا را شکر که ما زنده هستیم و در مقابل این گروه همه با هم ایستادگی و وحدت خود را حفظ کرده ایم.

او ادامه داد: ملت ما همبستگی بیشتری پیدا کردند. ما سرشار از امید به آینده نگاه می‌کنیم. ان‌شاءالله روزهای بهتری را تجربه خواهیم کرد. با تمام وجود به خاتمه این حوادث باور داریم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی