سایز متن   /

ارتش ترکیه از کشته شدن ۵۸ عضو جدایی طلبان پ.ک.ک طی هفته گذشته خبر داد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش ترکیه روز جمعه از کشته شدن ۵۸ عضو پ.ک.ک طی هفته گذشته خبر داد.

بر این اساس، ستاد مشترک ارتش ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای ارتش طی روزهای ۱۰ تا ۱۷ اوت (از پنجشنبه گذشته تا دیروز) در عملیات نظامی بر ضد « پ.ک.ک » در چند استان جنوب شرقی این کشور، ۵۸ عضو این گروه را کشتند.

براساس این بیانیه، نیروهای امنیتی ترکیه چندین عملیات بر ضد مواضع پ.ک.ک در جنوب و جنوب شرقی کشور و همچنین در شمال عراق را بر عهده دارند.

در این عملیات، مقادیر زیادی از مواد منفجره و تسلیحات متعلق به پ.ک.ک توقیف و مخفی‌گاه‌های آنها از بین رفت. در چارچوب این عملیات هفت سرباز کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

پس از آنکه در جولای ۲۰۱۵  پ.ک.ک پایان به آتش بس یکطرفه پایان داد موج جدیدی از خشونت و درگیری در شرق و جنوب شرق ترکیه آغاز شد.  از زمان سقوط آتش بس دوساله میان دولت آنکارا و شبه نظامیان  پ.ک.ک در جولای ۲۰۱۵، مناطق کُردنشین ترکیه شاهد شدیدترین درگیریها میان جدایی طلبان پ.ک.ک و نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه بوده است.

طبق برآورد سازمان ملل متحد، در درگیریهای دولت ترکیه و شبه نظامیان وابسته به «پ ک ک» طی دو سال اخیر حدود دوهزار تن جان خود را از دست دادند و حدود نیم میلیون نفر نیز آواره شدند.

اردوغان فروردین ماه سال جاری در سخنرانی خود گفت: «حامیان پ ک ک همواره از صلح دم می زنند. آیا این سخنان پوچ و توخالی صلح را به ارمغان می آورد؟ آیا با کسانی که اسلحه در دست،  گام بر می دارند، صلحی برقرار خواهد شد؟»

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی