سایز متن   /

یک فرمانده آمریکایی از تداوم ارسال تسلیحات برای شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه خبر داد.

به گزارش کورد پاریز، ژنرال «استفن تاونسند» فرمانده نیروهای آمریکایی در ائتلاف موسوم به ضد داعش اعلام کرد که واشنگتن بازهم برای شبه‌نظامیان YPG در شمال سوریه سلاح بیشتری ارسال خواهد کرد.

تاونسند طی نشست خبری با اشاره به اینکه آخرین مراحل نبرد با گروه تروریستی داعش در محل درّه میانی رودخانه فرات و منطقه «دیر الزور» خواهد بود، گفت آمریکا بازهم از شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه (YPG) در جنگ با داعش حمایت می‌کند.

اظهارات این فرمانده آمریکایی در حالی است که ترکیه بارها به واشنگتن درباره حمایت تسلیحاتی از YPG هشدار داده و گفته که این سلاح‌ها در نهایت به دست گروه تجزیه طلب و مسلح پ.ک.ک می‌رسد که علیه آنکارا در حال جنگ است.

در همین حال وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد بیش از ۱۰۰۰ کامیون حامل سلاح و مهمات ظرف ماه‌های اخیر به دست یگان‌های مدافع خلق کرد، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک در سوریه رسیده است.

به گزارش القدس العربی، نورالدین جانیکلی، وزیر دفاع ترکیه در سخنانی در مقر حزب عدالت و توسعه در شمال ترکیه گفت: هم پیمانان کشور ما (در اشاره به آمریکا) که سلاح برای یگان‌های مدافع خلق کرد می‌فرستند مدعی‌اند این کمک‌ها فقط برای مبارزه با داعش اختصاص دارد. اگر واقعا این گونه بود انتقال ۸۰ یا ۹۰ کامیون سلاح کافی بود اما ما دیده‌ایم که بیش از ۱۰۰۰ کامیون انتقال داده شده است و این مقدار سلاح برای مجهز کردن یک ارتش ۵۰ هزار نفری کافیست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی