سایز متن   /

 

رهبر حزب حرکت ملی ترکیه (MHP) گفت: توطئه ای در کار است تا گروه پ.ک.ک به دریای مدیترانه دسترسی پیدا کند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از روزنامه ینی شفق دولت باغچلی، رهبر حزب حرکت ملی ترکیه گفت: پ.ک.ک برای مشروعیت بخشیدن به شاخه خود در سوریه (PYD) به منطقه رقه وارد شده است. در ادلیب نقشه های جدید و وحشیانه ای در حال طراحی است. اگر به ادلیب دسترسی پیدا کنند راهیابی به دریای مدیترانه میسر خواهد شد. از این طریق نیز تلاش خواهد شد تا تمایت ارضی ترکیه مورد تهدید قرار بگیرد. کسانی که در برابر صدای هم نژادهای ما در عراق و سوریه ساکت می مانند همان هایی هستند که در تلاش برای ایجاد اختلافات مذهبی در این کشورها هستند.

دولت باغچلی همچنین  اعلام کرد: چنانچه جلوی رفراندوم اقلیم کردستان عراق گرفته نشود، ترکیه آماج توطئه ها قرار می گیرد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از روزنامه ینی شفق، دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در اظهاراتی با حمایت کامل از حکومت ترکیه گفت: تحولاتی که در سوریه و عراق در حال جریان است موجودیت ملی ما را تهدید می کند. رفراندوم ۲۵ سپتامبر بارزانی در واقع نقش ایستگاه میانی را دارد. در این تاریخ تمرینی برای برپایی کردستان صورت خواهد گرفت. نباید اجازه این کار داده شود. اگر جلوی این رفراندوم احتمالی گرفته نشود؛ کشور آماج توطئه های بسیاری قرار خواهد گرفت.

باغچلی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: از سوی دیگر نیز رهبر جماعت گولن تحت حمایت آمریکا است. آلمان در حال دشمنی با ترکیه است. آلمان نیز پ.ک.ک را به این منظور پرورش داده است. مرکل و برخی مقامات این کشور به صورت علنی با ترکیه دشمنی می کنند. ما باید روح مقاومت را زنده نگه داریم. اگر متحد نشویم بر روی ما آوار خواهند شد.

رئیس حزب حرکت ملی گفت: موضوع اکنون، وطن، ملت و دولت است. زمانی برای گذراندان با اختلاف نظرات تصنعی نداریم. برای ما ابتدا دولت و کشورمان مطرح است. ما با دشمنانی مبارزه می کنیم که تلاش می کنند خود را مخفی نگه دارند. در این مبارزه نیز در کنار دولت و حکومت هستیم و به آنها کمک خواهیم کرد. باید از وطن عزیزمان محافظت کنیم. اگر لازم باشد چه در زمینه های سیاسی و چه اجتماعی با حکومت حرکت خواهیم کرد. ما برای کرکوک، موصل، بوسنی و به طور خلاصه در هر کجایی که نبض اسلام در آنجا می تپد آماده ایم. ما آخرین قلعه سقوط ناپذیر ترکیه هستیم. هدفمان اتحاد ترکیه است. مسئله اساسی نیز برای ما زندگی ملت ترک است. همانگونه که در نبرهای ملازگرد و کوجا تپه پیروز شده ایم اکنون نیز پیروز خواهیم شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی