سایز متن   /

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق برغم مخالفت های گسترده همچنان بر برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق تاکید دارد.
جنبش تغییر (گوران) به عنوان دومین حزب قدرتمند در پارلمان محلی اقلیم کردستان عراق و جماعت اسلامی کردستان عراق به عنوان جریانی اسلامگرا که از پایگاه مردمی خوبی برخوردار است با برگزاری همه پرسی مخالف هستند و به همین دلیل صرف نظر از نتایج همه پرسی، مشروعیت آن با تردید مواجه شده است.
هر چند صرف برگزاری همه پرسی به منزله ی استقلال اقلیم کردستان نیست و موانع بسیار جدی داخلی، منطقه ای و بین المللی بر سر آن وجود دارد اما سرنوشت گروه ها و جریانات مسلح تجزیه طلب که اردوگاه ها و پایگاه های آنها در خاک اقلیم کردستان عراق قرار دارد، پس از برگزاری همه پرسی با ابهام جدی مواجه است.
فعالیت های مسلحانه گروه های تجزیه طلبی همچون: پژاک، کومله و حدکا در نواحی مرزی اقلیم کردستان بارها باعث ناآرامی و درگیری در این مناطق شده است. ثبات و امنیت یکی از منابع و شاخصه های اصلی حرکت بسوی استقلال است. آیا با وجود فعالیت های مسلحانه این گروه ها، اقلیم کردستان عراق می تواند ادعای ثبات و امنیت کند?
جبار یاور سخنگوی وزارت پیشمرگه های اقلیم کردستان عراق اخیرا ضمن هشدار به گروه های کُردی مسلح که در خاک اقلیم کردستان دارای اردوگاه هستند اعلام کرد: مسئولیت عواقب فعالیت های مسلحانه این گروه ها با خودشان است.
اختلاف نظر بین مراد کارایلان و جمیل بائیک دو کادر عالیرتبه و کلیدی پ.ک.ک بر سر حمایت و یا مخالفت با همه پرسی اقلیم کردستان عراق و نیز بروز دودستگی بین سران حدکا بر سر صدور بیانیه حمایت از همه پرسی اقلیم کردستان عراق بیانگر نگرانی و هراس پ.ک.ک، پژاک، کومله و حدکا از عواقب احتمالی روزها و هفته های پس از همه پرسی است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی