سایز متن   /

حیدر العبادی به اقلیم کردستان سه روز مهلت داد تا فرودگاه های بین المللی اقلیم کردستان را به بغداد تحویل دهد این در حالی است که کردستان این ضرب العجل را رد کرد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از الجزیره، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق امروز (چهارشنبه پنجم مهر) گفت: بغداد به اقلیم کردستان سه روز مهلت می دهد تا فرودگاه های این اقلیم را تحویل دهد در غیر اینصورت با تحریم پرواز های بین المللی مواجه خواهد شد.
العبادی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: هیئت وزیران، ممنوعیت پروازهای هوایی بنی المللی از کردستان و به این منطقه را پس از سه روز تصویب کرد و این تصمیم از شب جمعه (هفتم مهر) اجرایی می شود.
نخست وزیر عراق همچنین اعلام کرد: گذرگاه های مرزی هوایی و زمینی در اقلیم کردستان عراق باید به دولت مرکزی تحویل داده شود.
این در حالی است که مولود باومراد وزیر حمل و نقل و ارتباطات در منطقه کردستان عراق با رد این درخواست آن را غیر قانونی اعلام کرد.
این تدابیر در پاسخ به همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق که روز دوشنبه سوم مهر برگزار شد، اتخاد شد. بغداد از چند روز پیش از کشورهای خارجی خواست تا پروازهای مستقیم به فرودگاه های بین المللی اربیل و سلیمانیه را متوقف کند.
نخست وزیر عراق روز گذشته گفته بود که دولت تدابیر خود را علیه همه پرسی اقلیم کردستان افزایش می دهد و این همه پرسی غیرقانونی است.
العبادی اعلام کرده بود: این همه پرسی بدون نظارت بین المللی و داخلی انجام شده است و فاقد مشروعیت است. نتایج آن را هرگز به رسمیت نمی شناسیم.
از سوی دیگر، «مسعود بارزانی» رئیس کردستان عراق از دولت عراق و کشورهای همسایه خواست تا گفتگو کنند.
بارزانی گفت: کردستان آماده حل همه مشکلات با بغداد است و گزینه آن صلح است. بغداد به قانون پایبند نبود.
وی افزود: به جای تهدید از دولت عراق می خواهیم تا گفتگو و روابط خوب و سازنده داشته باشیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی