- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

پسر جلال طالبانی: مناطق مورد مناقشه نیازمند مدیریت مشترک است

 «بافل طالبانی» پسر جلال طالبانی رئیس جمهوری فقید عراق پنجشنبه شب ضمن درخواست از فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق (یکیتی) برای بازگشت به پارلمان عراق گفت: مناطق مورد مناقشه کردستان عراق و دولت مرکزی برای آن که صحنه درگیری نشود، باید به صورت مشترک اداره شود.

به گزارش کورد پاریز شبکه خبری سومریه نیوز گزارش کرد: بافل طالبانی در سخنانی که تلویزیون رسمی اتحادیه میهنی کردستان پخش می کرد، افزود: قانون اساسی عراق زیر نظر مرحوم طالبانی نوشته شد و از این راه می توانیم حقوق ملت خود را با همکاری با جامعه بین الملل تضمین کنیم.
طالبانی ضمن درخواست برای تشکیل یک شورای جدید در کرکوک گفت: براساس آخرین نتایج انتخابات انجام شده در کرکوک، باید مدیریت این شهر به صورت مشترک انجام شود.
وی با اشاره به این که فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی باید زیر نظر و کنترل کردستان قرار داشته باشد، افزود: ما آمادگی داریم تا با بغداد درخصوص جزئیات گفت و گو کنیم.
وی در پایان تاکید کرد: حکومت اقلیم کردستان و بغداد باید مشکلات خود را درباره نفت، گاز و منافع به صورت کاملا شفاف و در راستای منافع ملت عراق و اقلیم کردستان حل و فصل کنند.
از سوی دیگر «هیرو ابراهیم» همسر طالبانی و عضو اتحاد میهنی کردستان پنجشنبه شب ضمن تاکید بر انجام گفت و گوی اقلیم کردستان و بغداد در چارچوب قانون اساسی عراق گفت اقلیم کردستان پس از همه پرسی در معرض بحران های زیادی قرار گرفت.
وی افزود: از نیروهای عراقی و پیشمرگه می خواهم خویشتن داری خود را حفظ کنند، چرا که هدف اصلی ما حل و فصل بحران کرکوک است.
همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق دوشنبه سوم مهرماه (۲۵ سپتامبر) با وجود مخالفت های بین المللی، منطقه ای و دولت مرکزی عراق و مغایرت آشکار با قانون اساسی این کشور و قوانین بین المللی، در مناطقی از شمال عراق شامل استان های اربیل، سلیمانیه، دهوک و مناطق مورد نزاع از جمله کرکوک و خانقین برگزار شد.