سایز متن   /

کارشناس برجسته امنیتی عراق امروزدر صفحه شخصی خود به نقل از منابع مطلع عراقی نوشته است که هیچ گونه عقب نشینی از کرکوک، خانقین و سنجار صورت نگرفته و نیروهای دولتی در مواضع خود استقرار دارند.
به گزارش کورد پاریز ‘هاشم الهاشمی’ افزود: فقط نیروهای الحشد الشعبی به دستور ‘حیدر العبادی’ فرمانده کل قوای مسلح عراق و با هماهنگی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، از داخل شهرها به حومه آن عقب نشسته اند، اما نیروهای پلیس فدرال و ارتش عراق همچنان در مواضع خود مستقر بوده و اوضاع تحت کنترل است.
به گفته وی، فقط در خانقین تعدادی از شهروندان کرد تحت تاثیر شایعه پراکنی برخی شبکه های کردزبان در شمال عراق، به صورت خودسر اقدام به تعرض به برخی از نیروهای دولتی کردند که دولت ناچار شد منع تردد اعلام کند.
همچنین ‘وفیق السامرایی’ افسر بازنشسته و تحلیلگر مسائل امنیتی عراق تاکید کرد که اوضاع در کرکوک و مناطق مورد اختلاف تحت کنترل است و آنچه از سیطره نیروهای پیشمرگه کرد (مسعود بارزانی) شنیده می شود، شایعه پراکنی است.
وی در خصوص اوضاع در خانقین گفت که به دستور حیدر العبادی فرمانده کل قوای مسلح عراق فقط به منظور جابجایی نیروها در این شهر، منع تردد اعمال شده است.
شبکه های کردزبان وابسته به طیف مسعود بارزانی از بامداد روز پنجشنبه به طور گسترده مدعی کنترل شهر کرکوک به دست نیروهای پیشمرگ کرد حزب دمکرات کردستان عراق شدند.
این رسانه ها همچنین شایعاتی از سیطره داعش بر بخش ها و یا همه داقوق در جنوب کرکوک خبر دادند که منابع میدانی درگفت و گو با ایرنا این شایعات را بی اساس اعلام و تاکید کردند: داعش در این منطقه حضور ندارد و آنچه به آن استناد می شود بازداشت تعدادی از فراری های داعش است که در مناطق کوهستانی و یا روستاهای متروکه بین داقوق و طوزخورماتو درحالی که در پناهگاه های زیرزمینی بسر می بردند، به دام نیروهای فدرال افتاده و بازداشت شدند.
منابع مطلع محلی و میدانی به خبرنگار ایرنا گفتند که حضور برخی نیروهای پیشمرگه در برخی مناطق متروکه در شمال کرکوک و نیز خبرسازی در مورد بازگشت داعش به مناطقی که پیشمرگه از آن عقب نشسته و در اختیار دولت مرکزی قرار گرفته است، چیزی بیش از یک جنگ تبلیغاتی علیه دستاوردهای دولت فدرال نیست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی