سایز متن   /

در ادامه جنگ رسانه ای بین پ.ک.ک و جریان مسعود بارزانی که بویژه پس از برگزاری همه پرسی اخیر شدت یافته است، سرکرده گروه تجزیه طلب پژاک اعلام کرد: کنترل مجدد مناطق مورد منازعه شمال عراق از سوی حکومت مرکزی عراق را نتیجه سیاست احزاب اقلیم کردستان در ٢۶ سال گذشته دانست که قدرت و حاکمیت و نیز خاک را میان خود تقسیم کردند و اداره امور به طرفداران خود سپردند.

به گزارش کورد پاریز سیامند معینی در گفتگو با خبرگزاری هاوار نیوز با انتقاد از ذهنیت حاکم بر اداره اقلیم کردستان عراق  و وابستگی آن به قدرت‌های خارجی گفت حکومت  اقلیم در تکرار اشتباهات گذشته خود اصرار دارد بنابراین مردم باید اعتماد خود را از احزاب سنتی همچون پارتی و یکیتی پس بگیرند.

وی در ادامه کنارەگیری مسعود بارزانی از ریاست اقلیم، پس از دو سال ابقای غیرقانونی در این سمت را ناشی از فشار افکار عمومی در پی شکستی سنگین دانست و گفت: “بارزانی با میل شخصی کرسی ریاست را رها نکرد و همچنان منافع سیاسی و اقتصادی خود را حفظ خواهد کرد. اکنون وقت آن است که در مورد فساد مالی مسعود بارزانی و حکومت  اقلیم کردستان تحقیقات آغاز شود.”

چند ماه قبل نیز سیامند معینی در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی KNN در اقلیم کردستان عراق گفت: بارزانی ها جاش و رهبر مزدور هستند و بارها به جنبش کُرد خیانت کرده اند. سیامند معینی افزود: خانواده بارزانی حق ندارند در بین نخبگان سیاسی کردستان نقش داشته باشند. چرا که همواره خیانت کرده اند. در دوره صدام ۲۰۰ الی ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار جاش و رهبر مزدور در کردستان وجود داشت. آیا عاقلانه است که یک رهبر مزدور در کردستان سیاست را در دست بگیرد. قاعدتاً نباید چنین چیزی را پذیرفت. اگر پذیرفتید ، او میهن شما را می فروشد و خود شما را هم می فروشد. همچنانکه اکنون مسعود آن را می فروشد.
در پی انتشار ویدئوی این گفتگو در شبکه های اجتماعی “هاوار آورین” از اعضای گروه پ.ک.ک در صفحه فیس بوک خود در همین ارتباط نوشت: سلیمان معینی پدر سیامند معینی که از سران سابق حدکا (گروه تجزیه طلب حزب دمکرات کردستان ایران) بود توسط خانواده بارزانی ترور شد و جنازه وی به رژیم محمد رضا پهلوی تحویل داده شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی