سایز متن   /

رئیس شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS می گوید:  آمریکا از همه بهتر می داند که گروه هایی همچون:  PYD و YPG  شاخه های پ ک ک هستند و کمک های تسلیحاتی آمریکا به این گروه ها اشتباه است ، زیرا این سلاح ها علیه مردم منطقه و به ویژه کردها مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتوئلی، ابراهیم برو افزود: پ ک ک از ترس شکست خود سیاست قتل، بازداست و شکنجه ی مخالفان و منتقدان را در مناطق کردنشین سوریه در پیش گرفت.

ابراهعیم برو تاکید کرد: ما تا کنون چندین بار به آمریکا اعلام کرده ایم که کمک تسلیحاتی آمریکا به پ.ک.ک و شاخه های اقماری این گروه اشتباه است چون این گروه ضد مردم است.

وی تصریح کرد: اوضاع سوریه خوب نیست و به ویژه مناطق تحت کنترل پ ک ک مصیبت بار هستند. پ ک ک رفتاری دیکتاتورانه دارد و سیستمی استالینی در سوریه اجرا می نماید. چون از دموکراسی می ترسد. سیستمی اقتدارگرایانه در پیش گرفته است. دهها هزار شهروند کرد را به زور اخراج و روانه ترکیه و اروپا کرده است.

این سیاستمدار کرد در مورد نظام آموزشی مناطق کردنشین سوریه نیز گفت: اعضای مسلح پ ک ک مدارس را اشغال کرده و هزاران معلم را اخراج نموده و هواداران خود را به جای آنها بکار گرفته اند که به جای آموزش مواد درسی، تفکرات و  ایدئولوژی عبدالله اوجالان که مبتنی بر مارکسیسم و لنینیسم است را در مدارس آموزش می دهند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی