سایز متن   /

دستیار رئیس جمهور ترکیه از آمریکا به دلیل توافق بین شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه (YPG) و تروریست‌های داعش به شدت انتقاد کرد.

به گزارش کورد پاریز  به نقل از  خبرگزاری آناتولی ، ابراهیم کالین دستیار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مطلبی که در روزنامه صباح ترکیه منتشر شده، تاکید کرد: سئوال نگران کننده ای که هیچ کسی در واشنگتن نمی خواهد آن را بپرسد این است که چه کسی مانع از آن خواهد شد که این تروریست های آزاد شده به بمبگذاران انتحاری دیگری در یک پایتخت بزرگ و مهم جهان تبدیل نشوند.

بر اساس توافق اخیر بین پ.ک.ک و داعش که با نظارت آمریکا صورت گرفته،  صدها تروریست داعش از شهر رقه سوریه فرار کرده اند. بی بی سی دوشنبه گذشته گزارش داد که یک کاروان بزرگ شامل ۵۰ دستگاه کامیون، ۱۳ اتوبوس و بیش از ۱۰۰ خودروی داعش شهر رقه سوریه را ترک کرده اند.

اریک پاهون سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه از توافق بین پ ک ک و داعش حمایت کرده و این اقدام را یک راهکار محلی برای یک مساله محلی ارزیابی کرده است.

وزیر خارجه ترکیه نیز هشدار داده است که شبه نظامیان پ ک ک و YPG در حال تصرف سرزمین های بیشتری هستند و این یک تحول بسیار خطرناک به شمار می رود.

کالین در ادامه این مطلب افزود: جزییات توافقی که حاصل شده است و به صدها تروریست داعش اجازه ترک شهر رقه را داده، یک بار دیگر فقر مطلق سیاسی برای داشتن یک سازمان تروریستی برای مقابله با یک سازمان تروریستی دیگر را نشان داده است.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی