سایز متن   /

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: «کسی فکر تجزیه خاک ترکیه را در سر نداشته باشد. آنهایی که در این تلاش هستند، بدانند که همان گونه که با جنگنده‌ها آنها را در کوه های تندورک، قندیل و جودی بمباران کردیم، از این پس نیز به مبارزه با تروریست‌ها ادامه خواهیم داد.»

 به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی اعلام کرد: «کسی فکر تجزیه خاک ترکیه را در سر نداشته باشد. آنهایی که در این تلاش هستند، بدانند که همان گونه که با جنگنده‌ها آنها را در کوه های تندورک، قندیل و جودی بمباران کرده و با خاک یکسان کردیم، از این پس نیز به مبارزه با تروریست‌ها ادامه خواهیم داد.»

اردوغان در سخنرانی خود تاکید کرد: «در طول یک هفته بیش از ۱۰۰ تروریست پ.ک.ک از پای درآمدند. اگر تلاش آنها برای تجزیه کشور ادامه داشته باشد، شمار آنها به صدها و هزاران خواهد رسید. نباید کسی در فکر هدف قرار دادن رفاه و آرامش ترکیه باشد. ما برای حفظ اتحاد ملتمان تلاش می‌کنیم.»

مذاکرات موسوم به “روند صلح ” برای حل مساله کردها در ترکیه به دلیل اختلاف دو طرف (دولت ترکیه و پ.ک.ک) بر سر پیش نویس نقشه راه ۱۰ ماده ای برای صلح که دولت در فوریه ی ۲۰۱۵ آشکار ساخت، پایان گرفت.خلع سلاح پ.ک.ک و عقب نشینی اعضای پ.ک.ک به شمال عراق، انجام اصلاحاتی در قانون اساسی و اعطای برخی خودمختاری های سیاسی و فرهنگی به کردها و بهبود شرایط حبس اوجالان از جمله موضوعات اختلافی دو طرف بود.

در جولای ۲۰۱۵ آتش بس اعلام شده از سوی پ.ک.ک پایان یافت و موج جدیدی از خشونت و درگیری در مناطق کردنشین ترکیه آغاز شد. در اثر درگیری ها از ۲۰ جولای ۲۰۱۵ تا ۱۹ جولای ۲۰۱۶ دست کم ۳۰۷ غیرنظامی، ۵۸۲ تن از نیروهای امنیتی ترکیه و ۶۵۳ تن از پیکارجویان پ ک ک کشته شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی