سایز متن   /

ارشد صالحی رییس جبهه ترکمن های عراق گفت: داعش با همکاری نیروهای پ.ک.ک اردوگاههایی را در اطراف استان کرکوک ایجاد کرده است.
به گزارش کورد پاریز به نقل ار وبسایت اینترنتی روزنامه استار، ارشد صالحی با حضور در مراسم پنجمین سالگرد درگذشت پروفسور توران یازغان در سخنانی اظهار کرد: مردم ترکمن ساکن عراق همواره به منظور حفظ موجودیت خود به رغم فشار گروههای تروریستی، علیه قدرت های بزرگ مبارزه کرده است و ما نیز به عنوان قطره ای از دریای خروشان ملت ترکمن، هر آنچه که از دستمان برآید، دریغ نخواهیم کرد.
وی افزود: بسیاری از حملات تروریستی، درگیری های فرقه ای و جنگ های داخلی عراق در مناطق ترکمن نشین صورت گرفته و صدها نفر از ترکمن ها برای مقابله با این تهدیدات شهید شده اند.
صالحی با تاکید بر گرفتار شدن کرکوک در محاصره تروریست ها افزود: افئ شبه نظامیان پ.ک.ک با همکاری داعش اردوگاه هایی را در اطراف شهر کرکوک تاسیس کرده اند که امنیت کرکوک و تمامیت ارضی عراق را تهدید می کند بنابراین نیروهای دولت مرکزی عراق و نیروهای آمریکایی باید با این تهدید مقابله کنند.
نیروهای دولت مرکزی عراق اواخر مهرماه سال جاری در واکنش به همه پرسی در شمال عراق در عملیاتی گسترده، شهر کرکوک را از نیروهای پیشمرگه و عوامل پ.ک.ک پاکسازی کرده و کنترل شهر را به دست گرفتند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی