سایز متن   /

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز یکشنبه در جمع هواداران خود در شهر کارامان ترکیه با اشاره به کمک تسلیحاتی آمریکا برای شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه گفت: پ.ک.ک و داعش از یک مرکز فرماندهی هدایت می شوند.

به گزارش کورد پاریز، به نقل از روزنامه “اونجه وطن” چاپ ترکیه، رجب طیب اردوغان با اشاره به مناطقی در شمال سوریه که تحت کنترل شاخه نظامی پ.ک.ک در شمال سوریه موسوم به YPG  قرار دارد گفت : ما هرگز اجازه نخواهیم داد تا «تروریست‌ها» در مرز ترکیه «لانه کنند».

ترکیه از تابستان گذشته عملیاتی را اطراف مرز خود با هدف پاکسازی منطقه از وجود جدایی طلبان پ.ک.ک و عناصر تروریستی داعش پیش می‌برد.

اردوغان با ذکر مناطقی که می‌خواهد پاکسازی کند، اعلام کرد، ما «عفرین» را از وجود تروریست‌ها پاک می‌کنیم. «منبج» را پاک می‌کنیم. «تل‌ابیض»، «رأس‌العین» و «قامشلی» را از تروریست‌ها پاک می‌کنیم.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به ارسال ۴ هزار کامیون سلاح برای پ.ک.ک از سوی آمریکا، گفت: آمریکا به چه دلیلی این ۴ هزار کامیون سلاح سنگین را به شمال سوریه آورده است؟ باید در این خصوص به ما توضیح دهند. بدون این که به ما توضیح دهند امکان ندارد به صداقت آنان باور کنیم. همچنین نیروهای ائتلاف بین المللی نیز باید به ما توضیح دهند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی