سایز متن   /

منابع امنیتی می‎گویند که ارتش ترکیه قصد دارد عملیاتی نظامی را در شهر عفرین سوریه علیه شبه نظامیان پ.ک.ک  به اجرا بگذارد.

به گزارش کورد پاریز خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع امنیتی می‎گوید که ارتش ترکیه به منظور آماده شدن برای اجرای عملیات نظامی در شهر عفرین سوریه علیه جدایی طلبان پ.ک.ک در حال احداث بیمارستان‎های میدانی در مرزهای مشترک با سوریه است.

به گفته منابع امنیتی، ارتش ترکیه بیمارستان‎های میدانی در شهر قوملو در استان مرزی هاتای ایجاد کرده است.

نیروهای نظامی ترکیه در پی اجرای عملیات در منطقه‎ای هستند که بین استان ادلب و شهر عفرین قرار دارد.

مقام‎های ترکیه تدابیر امنیتی شدیدی را در شهر قوملو اجرا کرده تا جایی‎که شمار زیادی نیروی امنیتی در این منطقه مستقر کرده‎اند.

یک مقام نظامی در این باره می‎گوید که ارتش ترکیه بیش از ۱۵ هزار سرباز را در استان کیلیس در نزدیکی شهر عفرین مستقر کرده است.

با آغاز بحران سوریه، بر اساس یک توافق نانوشته ارتش سوریه به منظور تمرکز بر مبارزه با گروه های تکفیری در سایر مناطق سوریه، کنترل مناطق کردنشین شمال سوریه، یعنی سه منطقه‌ی از هم گسسته‌ی جزیره ، کوبانی و عفرین، را به شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه واگذار کرد.

پ.ک.ک در تلاش است تا با اشغال برخی مناطق عرب نشین در شمال سوریه این سه منطقه کردنشین شمال سوریه را به یکدیگر متصل کند اما ترکیه ایجاد کمربند کُردی از سوی پ.ک.ک در مناطق شمال سوریه را خط قرمز خود می داند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی