سایز متن   /

یک مقام ارشد دولت انگلیس اعلام کرد لندن از روابط و وابستگی میان یگان‌های مدافع خلق موسوم به (YPG-ی.پ.گ) و پ.ک.ک مطلع است.

به گزارش کورد پاریز، به نقل از خبرگزاری رویترز، آلیستر برت، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه در جلسه کمیته امور خارجی مجلس عوام این کشور اعلام کرد: ما درباره ارتباطات میان پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق (YPG) نگران هستیم. ما به دنبال ارتباط با پ.ک.ک نیستیم.

وی در پاسخ به سوال مطرح شده از سوی مایک گپز، یکی از اعضای حزب کارگر درباره روابط میان پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق اعلام کرد: ما همواره از یگان‌های مدافع خلق خواسته‌ایم که هرگونه ارتباط با پ.ک.ک را قطع کنند.

جلسه کمیته تفحص درباره اهداف کردها و منافع انگلیس به مدت دو ساعت با حضور نمایندگان پارلمان و مقاماتی از وزارت خارجه درباره وضعیت گروه‌های تروریستی فعال و همچنین گروه‌های کردتبار در عراق و سوریه برگزار شد.

همچنین ایمی کلمیتشاو، رئیس اداره شرق مدیترانه در دفتر وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد: انگلیس هیچگونه ارتباطی با پ.ک.ک ندارد.

وی ادامه داد: پ.ک.ک یک گروه تروریستی است و فعالیت این گروه در انگلیس ممنوع شده است. ما تنها ارتباطات مکرر با YPG داریم.

گپز، عضو حزب کارگر پس از اینکه از پاسخ مقامات وزارت خارجه انگلیس قانع نشد، گفت: این کمیته شواهد و گزارش‌های مکتوبی دریافت کرده است، بنابر این گزارش‌ها نیروهای شبه‌نظامی پ.ک.ک در کنار دیگر گروه‌های کردتبار در مناطق مختلف می‌جنگند. همگان می‌دانند که عکس‌های عبدالله اوجالان، رهبر محبوس پ.ک.ک در تظاهرات‌ها و اماکن عمومی به نمایش گذاشته می‌شود. این مساله تنها در گزارش‌ها مطرح نشده است. ارتباطاتی وجود دارد و سوال من این است که چه ارتباطی میان یگان‌های مدافع خلق و پ.ک.ک وجود دارد?

او در ادامه پرسید که از نظر ایدئولوژیکی، تامین مالی و ارتباطات سازمانی چه نوع روابط و ارتباطاتی میان این دو گروه حاکم است؟

در پاسخ به این سوال این مقام وزارت خارجه از اداره شرق مدیترانه اعلام کرد: هر دو سازمان یک رویکرد درباره نقش عبدالله اوجلان دارند و ما نیز از گزارش‌هایی مبنی بر ارتباط این دو گروه مطلع هستیم.

همچنین آلیستر برت، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه در برابر سوال‌های مکرر گپز اعلام کرد: انگلیس هیچ ارتباطی با پ.ک.ک ندارد و ما نیز درباره این ارتباطات همان اندازه که شما می‌دانید، می‌دانیم.

همچنین برت در پاسخ به سوالی درباره نگرانی‌های ترکیه مبنی بر انتقال تجهیزات نظامی داده شده توسط ناتو به یگان‌های مدافع خلق به پ.ک.ک گفت: ما نگرانی‌های ترکیه را می‌دانیم. من درباره اینکه سلاح‌های انگلیس به نیروهای پ.ک.ک منتقل شده باشد، اطلاعی ندارم.

حزب اتحاد دمکراتیک (PYD) که شاخه سیاسی پ.ک.ک در مناطق کردنشین محسوب می شود در سال ۲۰۱۱ بازوی نظامی با عنوان یگان های مدافع خلق (YPG) را تاسیس کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی