سایز متن   /

نماینده اتحادیه میهنی در مجلس عراق گفت که در دیداری که میان نخست وزیر اقلیم کردستان و نخست وزیر عراق انجام شد، هیچ گفتگویی در مورد مسئله کرکوک و نیروی پیشمرگ انجام نشده است.

به گزارش کوردپاریز ، آلا طالبانی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان. آر. تی، گفت که در دیداری که میان هیئت اقلیم کردستان به ریاست نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان و هیئت عراقی به ریاست حیدر عبادی نخست وزیر عراق انجام شد؛ ۱۰ موضوع اصلی مورد بحث قرار گرفتە و از جمله، تاکید شده که باید مرزهای اقلیم کردستان به پیش از سال ۲۰۰۳ بازگردد.

نماینده اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق افزود که آنچه اکنون روی می دهد، تاوان برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان است و کرکوک نیز این تاوان را می پردازد؛ چراکه نباید این رفراندوم، در کرکوک، برگزار می شد.

وی اعلام کرد که در نشست میان بارزانی و عبادی هیچ گفتگویی در مورد کرکوک و مسائل مربوط به نیروی پیشمرگ انجام نشده است.

به گفتە آلا طالبانی در این دیدار گفتە شده که باید نفت اقلیم در مقابل پرداخت حقوق از سوی دولت عراق، به بغداد تحویل داده شود و پرداخت حقوق نیز به شرط نظارت کامل دولت عراق است.

همچنین اشاره کردە شروط اعلام شده بغداد برای اقلیم شروط جدیدی نیست و طرف عراقی بر یکپارچگی خاک این کشور تاکید کرده و خواستار تحویل اداره گذرگاه های اقلیم کردستان به بغداد شده و تاکید کرده که امنیت این گذرگاه ها نیز باید به دولت عراق سپرده شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی