سایز متن   /

در پی حمله موشکی جدایی طلبان پ.ک.ک به اردوگاه ‘آتمه’ در نزدیکی عفرین واقع در شمال سوریه، سه آواره سوری کشته و هشت نفر مجروح شدند.

به گزارش کورد پاریز روزنامه ینی شفق روز سه شنبه در سایت اینترنتی خود نوشت: بسیاری از آوارگان سوری که منازل خود را به دلیل جنگ و خونریزی در نقاط مختلف سوریه به ویژه عفرین ترک کرده اند در اردوگاه هایی حوالی ادلب و نزدیکی مرز با ترکیه مستقر شده اند

 به نوشته این روزنامه، نیروهای پ.ک.ک نزدیک ترین اردوگاه آوارگان به شهر عفرین را هدف حملات خود قرار می دهند که در آخرین مورد آن، صبح رو سه شنبه در پی حمله موشکی به اردوگاه آتمه در مرز با ترکیه، سه نفر کشته و هشت نفر دیگر مجروح شده اند.

عملیات نظامی ترکیه که در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه که از ماه ژانویه ۲۰۱۸ آغاز شده است، در هیجدهمین روز نیز ادامه یافت. بنابر اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از ۶ هزار نیروی نظامی مشارکت کرده اند.

بنابر اعلام رسانه های ترکیه، در این عملیات تاکنون نزدیک به یک هزار نفر از شبه نظامیان پ.ک.ک  کشته شدند.

بر اساس اخبار منتشره از رسانه های ترکیه، پس از آغاز عملیات عفرین، نیروهای شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به YPG به تلافی حملات توپخانه ای ارتش ترکیه و عملیات نظامی آنها، حملات موشکی خود را به خاک ترکیه آغاز کرده و در ۱۷ روز گذشته چندین موشک به سوی شهرهای ‘کیلیس’ و ‘ریحانلی’ پرتاب کرده اند که در نتیجه آن ده ها غیر نظامی کشته و یا مجروح شدند.
دولت آنکارا هدف از این عملیات را نابودی پ.ک.ک ,  و شاخه های اقماری آن همچون:  حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (پ.ی.د)، ‘یگان‌های مدافع خلق (YPG) و ‘داعش’ در عفرین عنوان کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی