سایز متن   /

دو برادر کرد ایزدی که قصد فرار از پایگاه های پ.ک.ک در منطقه سنونی از توابع شنگال در شمال عراق را داشتند از سوی شبه نظامیان این گروه مورد هدف قرار گرفتند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از رووداو این دو برادر عضو یک شاخه نظامی پ.ک.ک در منطقه شنگال موسوم به یگان های مدافع شنگال بودند طبق گفته بستگان آنها، هنگامیکه این دو برادر قصد داشتند پایگاه های پ.ک.ک را ترک کنند و نزد خانواده های خود برگردند ، در مسیر بین روستاهای دهولا و دوگره در مرز ناحیه سنونی،  شبه نظامیان گروه پ.ک.ک به آنها تیراندازی کردند که در نتیجه یکی از این دوبرادر به نام مروان مراد ۱۷ ساله کشته و دیگری نیز زخمی شد.

ربودن کودکان و نوجوانان کُرد از سوی پ.ک.ک و اعزام اجباری آنها به میدان های جنگ در منطقه شنگال مشکلاتی را برای خانواده ها ایجاد کرده است.

“جردو حجی”  از خویشاوندان دو برادری که قصد فرار از پایگاه های پ.ک.ک را داشتند به خبرنگاران گفت:  یکی از این برادران عضو یگان های مدافع شنگال و دیگری نیز عضو آسایش ایزدخانه دو گروه وابسته به پ ک ک بودند. آنها پشیمان شده بودند و می خواستند از عضویت پ.ک.ک خارج شوند و در این راه یکی کشته و دیگری زخمی شد. اعضای پ ک ک پس از این اقدام جنازه فرد کشته شده را با خود بردند و فرد زخمی را نیز به تل عفر منتقل کردند.

مروان مراد که در زمان مرگ ۱۷ سال داشت ، چند سال قبل و در سن کودکی از سوی پ.ک.ک بصورت اجباری به مراکز آموزشی وابسته به این گروه منتقل شده بود . طبق قوانین بین المللی استفاده از افراد زیر ۱۸ سال در واحدهای نظامی و مسلح ممنوع است و این افراد “کودک – سرباز” محسوب می شوند و سازمان هایی که این افراد را فریب داده اند ، متخلف هستند و  باید مجازات شوند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی