سایز متن   /

شاخه های نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق (YPG) و نیروی سوریه دمکراتیک (HSD) به دلیل کاهش نیروی انسانی اقدام به اعزام اجباری کودکان و نوجوانان به میدان های جنگی می کنند.

گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی حاکیست :  شاخه های پ ک ک در سوریه برای جذب نیروی جنگی از کودکان استفاده می کند و  برای جذب کودکان به آنها وعده پرداخت ۱۰۰ دلار  برای هر نفر را داده است .

خبرگزاری آناتولی اعلام کرد یک عضو ۱۷ ساله پ.ک.ک که  در عملیات ارتش ترکیه مویوم به شاخه زیتون در عفرین به دست نیروهای ترکیه اسیر شده است در اعترافات خود گفت:  وقتی ۱۵ سال سن داشت توسط پ ک ک جذب شده است. او می گوید در شهر دریک به مدت سه ماه آموزش سیاسی و نظامی دیده است. به گفته این عضو پ ک ک افرادی که اکثرا حدود ۱۵ ساله هستند برای عملیات تخریب و بمبگذاری آموزش می بینند.

او همچنین افزود: کسانی که قصد فرار از مناطق تحت کنترل پ ک ک را داشته باشند با مجازات شدید مواجه می شوند. من نیز هنگام شناسایی در منطقه دستگیر شدم و هفت همراه دیگر من کشته شدند. این کودک سرباز می گوید: پ ک ک برای جذب افراد جهت جنگیدن مبلغ ۱۰۰ دلار پرداخت می کند.

گفتنی است طبق حقوق بین الملل استفاده از افراد زیر ۱۸ سال در جنگ جرم است و این افراد کودک سرباز به حساب می آیند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی