سایز متن   /

صلاح الدین دمیرتاش رئیس سابق حزب دموکراتیک خلق ها (ه.د.پ.) که به اتهام همکاری با پ.ک.ک زندانی است می گوید ائتلاف بین المللی ضدداعش در خاورمیانه از کردهای سوریه استفاده ابزاری می کند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از شبکه تلویزیونی کردستان ۲۴، صلاح الدین دمیرتاش رئیس سابق ه.د.پ طی پیامی از داخل زندان گفت: آمریکا برای منافع خود کردهای سوریه را بکار می گیرد و اگر منافع آمریکائی ها ایجاب کند خیلی راحت کردها را نیز هدف قرار خواهند داد.

وی گفت: این که آمریکا با صدها تریلی برای شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه سلاح می فرستد به دلیل علاقه آمریکا به کردها نیست، بلکه از آنها استفاده ابزاری می کند و برای منافع خود بکار می برد. کردها نباید به آمریکا اعتماد کنند چون هر لحظه ممکن است آمریکا کردها را هدف قرار دهد.

بسیاری از تحلیلگران حوزه کُردی با اشاره به سکوت آمریکا در قبال حمله گسترده ارتش ترکیه به منطقه کردنشین عفرین سوریه و تنها گذاشتن پ.ک.ک می گویند: آمریکا در صدد به حاشیه راندن پ.ک.ک و جایگزین کردن شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) بجای آن است.

شورای میهنی کردهای سوریه از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است و اصلی ترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی