سایز متن   /

پس از برگزاری رفراندوم جدایی اقلیم کردستان از عراق ، حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) در سطح داخلی و خارجی به حاشیه رانده شد و این حزب با تحریم هایی از سوی بغداد و جامعه جهانی مواجه شد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از شارپرس،  بنا بر اطلاعات دریافتی در حال حاضر رهبران حزب دمکرات کردستان عراق  به دنبال لغو تحریم های داخلی و خارجی حزبشان هستند و این تلاشها از سوی نیچروان بارزانی و مسرور بارزانی دنبال می گردد.

شار پرس در گزارش خود می نویسد:  در چارچوب تلاش های پارتی برای لغو تحریم ها و کاهش مشکلات اقتصادی،  نیچروان بارزانی نخست وزیر حکومت اقلیم کردستان که از مسئولان ارشد پارتی به شمار می آید،  به بغداد، تهران و چند کشور اروپایی از جمله فرانسه و آلمان سفر کرد و در نهایت مسرور بارزانی مشاور اقلیم کردستان در امور امنیتی نیز به آمریکا سفر کرد. ناظران سیاسی بر این باورند حزب دمکرات کردستان عراق به راحتی نمی تواند تحریم های صورت گرفته را منحل و لغو کند زیرا مقامات خارجی با خانواده بارزانی به عنون افرادی حزبی تعامل می کنند.

در پی برگزاری همه پرسی در اقلیم بصورت یک جانبه روابط اربیل و بغداد متنشج گردید و با ابطال نتایج آن از سوی دادگاه عالی فدرال عراق و تن دادن اقلیم به رای دادگاه مذاکرات دو طرف برای حل اختلافات آغاز شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی