سایز متن   /

در حالیکه ارتش ترکیه به ۳ کیلومتری شهر عفرین رسیده و از افراد غیر نظامی خواست از شهر خارج شوند تا حملات علیه شبه نظامیان پ.ک.ک را شدت بخشد، گروه پ.ک.ک از خروج غیرنظامیان از عفرین جلوگیری می کند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرماندهان پ.ک.ک از شهر عفرین فرار کرده اند اما این سازمان به غیرنظامیان اجازه نمی دهد شهر را ترک کنند. غیرنظامیانی که نمی خواهند در عفرین برای پ.ک.ک سپر انسانی باشند و قصد دارند شهر را ترک کنند هدف گلوله این گروه قرار می گیرند.

خبرگزاری آناتولی گزارش کرد با نزدیک شدن ارتش ترکیه شهر عفرین پ ک ک مانع خروج غیرنظامیان از شهر می شود و افراد خاطی را نیز به گلوله می بندد. تصاویر گرفته شده توسط پهپادهای ترکیه نشان می دهد چگونه پ ک ک مانع خروج غیرنظامیان از عفرین می شود.

همچنین گفته می شود پ ک ک به هر نفر ۱۰۰۰ دلار می دهد تا به عنوان سپر انسانی در مسیر ورود ارتش ترکیه قرار گیرد. از شهرهای دیگر نیز افرادی را با ۴۰۰ الی ۵۰۰ دلار به عفرین می آورد تا تعداد غیرنظامیان در شهر بیشتر شود. به نوشته این خبرگزاری اعضای پ ک ک در لباس غیرنظامیان در بین مردم هستند.

جلوگیری از خروج غیرنظامیان از عفرین در شرایطی است که “سعد عصمت”، مسئول انتصابی پ.ک.ک در امور دادگستری عفرین از منطقه به سمت شهرک نبل واقع در شمال‌غربی استان حلب فرار کرده است. همچنین ” حسن بیرم”، مسئول پ.ک.ک در امور شهری عفرین نیز در حال فرار از منطقه است.

رهبران پ‌ک‌ک که پیشتر از کوه‌های قندیل واقع‌ در شمال عراق به عفرین آمده و تجمعات خود را شکل داده بودند، اکنون باتوجه به تنگ شدن عرصه بر تحرکاتشان در حال فرار از منطقه هستند.

 

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی