سایز متن   /

مهاجمان وابسته به گروه تجزیه طلب پ ک ک به مسجدی در شهر برلین، حمله کردند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از آناتولی، مسجدی در برلین، پایتخت آلمان، پنج شنبه شب مورد حمله طرفداران گروه تروریستی پ ک ک قرار گرفته و خساراتی به ساختمان این مسجد وارد شد.

به گفته مقامات مسجد مهاجمین با اسپری رنگ بر پنجره های این مسجد، متعلق به اتحادیه مذهبی ترکی-اسلامی در آلمان شعارنویسی کردند. پنجره های مسجد با سه رنگ زرد، قرمز و سبز به سبک اعضای این گروه تروریستی مخدوش شدند.

گفتنی است این گروه افراط گر از ۲۰ ژانویه تاکنون و در پی آغاز عملیات ضدتروریستی دولت ترکیه در شمال غربی سوریه اقدام به حمله و یورش به مساجد مختلف در اروپا به ویژه در آلمان کرده اند.

این در حالیست که روز ۱۱ مارس ۲۰۱۸ (۲۰ اسفند) یک مسجد متعلق به اتباع ترکیه در برلین یک روز بعد از آنکه گروه پ.ک.ک تهدید کرد ، به خشونت علیه ترکیه دست می زند به آتش کشیده شد.

مسجد کوچا سینان در شهر لافن در جنوب غربی آلمان که متعلق به سازمان مسلمانان ترکیه  DITIB است به شدت در این حمله حریق عمدی آسیب دیده است. در این حمله چند جلد کلام الله مجید که در این مسجد بود نیز به آتش کشیده شده است.

گروه چپگرا و تندروی پ.ک.ک با الهام از اندیشه های مارکسیست – لنینیست ، نفی دین و تفکرات الحادی را تبلیغ می کند و در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ نیز ۲۷ مسجد از سوی این گروه در استان های کردنشین ترکیه به آتش کشیده شدند.

دولت آنکارا بارها مقامات آلمانی را به سبب عدم اقدام جدی علیه فعالیت های این گروه تروریستی مورد انتقاد قرار داده اند که از سرمایه های این کشور به عنوان سکویی برای فراهم سازی بودجه مالی، استخدام و تبلیغ استفاده می کنند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی