سایز متن   /

پنج روستای منطقه سیدکان از توابع استان اربیل در اقلیم کردستان عراق، به دلیل درگیری های میان ارتش ترکیه و پ.ک.ک و تداوم بمباران شدید این منطقه از سوی جنگنده های ترکیه، خالی از سکنه شد.

به گزارش کورد پاریز، روز جمعه ۷ اردیبهشت/۲۷ آوریل درگیری های شدیدی میان نیروهای پ.ک.ک، و نظامیان ترکیه در شهرستان سیدکان واقع منطقه برادوست از توابع استان اربیل اقلیم کردستان روی داد.

احسان چلپی بخشدار منطقه سیدکان در گفتگو با شبکه تلویزیونی روداو در این خصوص گفت که هم‌زمان با این درگیری ها پهبادهای جاسوسی ترکیه بی وقفە در آسمان منطقه حضور داشته و از اولین ساعات بامداد جمعه حملات توپخانه ارتش ترکیه به این منطقه آغاز شده است.

وی افزود که در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی نیروهای ترکیه وارد این منطقه شده اند و درگیری های شدید میان آنان و پ.ک.ک روی داده  و به دلیل  درگیری و ناامنی به وجود آمده؛ ساکنان روستاهای لیلکان، خلیفان، گورشا، تارکان و ناومیرگان محل سکونت خود را ترک کرده اند و این روستاها خالی از سکنه شده است.

وی با اشاره به اینکه ساکنان این مناطق در حال حاضر آوارە شده اند، گفت که بمباران جنگنده های ارتش ترکیه هنوز در آسمان منطقه حضور دارند و حملات هوایی ادامه دارد و ساکنان منطقه نمی توانند به محل سکونت خود بازگردند.

ارتش ترکیه دارای بیش از ۲۱۰ پایگاه در اقلیم کردستان است و در میانه جنگ داعش اقدام به گسترش و استحکام مواضع نظامی خود در خاک عراق و اقلیم کرده و در دو ماه گذشته به بهانه عملیات علیه پ.ک.ک، وارد عمق ۶۰ کیلومتری خاک اقلیم شده و منطقه وسیعی را شامل بیش از سی روستا و شماری کوه‌های استراتژیک را به کنترل خود درآورده و هم‌زمان با تداوم بمباران مناطق مسکونی اقلیم توسط ارتش ترکیه درگیری های میان پ.ک.ک و نظامیان ترک نیز روزانه در جریان است و پیشتر نیز منابع محلی از تخلیه بیش از ۱۰۰ روستای منطقه خبر داده بودند.

چندی قبل کرمانج عزت” فرماندار شهر سوران در اقلیم کردستان به سایت خبری – تحلیلی “وشه” گفت: از سال ۱۹۹۱ تا کنون به دلیل حضور پ.ک.ک در مناطق روستایی و بمباران روستاها از سوی جنگنده های ترکیه بیش از ۳۰۰ نفر از روستائیان جان خود را از دست داده اند.

“غفور احمد ملا سوار” فرماندار شهرمک میرگه سور نیز گفت: ۶۵ روستای ما به دلیل حضور اعضای پ.ک.ک تخلیه شده اند.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی