سایز متن   /

الکساندر دوجین، فیلسوف روس می گوید روسیه به دلیل این که مایل به همکاری با ترکیه برای رسیدن به هدفش و ایجاد تقابل میان آنکارا و واشنگتن بود به ترکیه برای حمله به پ.کک در عفرین سوریه چراغ سبز نشان داد.

به گزارش کورد پاریز الکساندر دوجین، فیسلوف و ناسیونالیست روس در مصاحبه با شبکه بلومبرگ گفته است ترکیه با چراغ سبز مسکو عفرین را تصرف کرده است.

وی افزود: روسیه به این امید که میان آمریکا و ترکیه دو متحد عضو ناتو جنگ درگیرد اجازه داد ارتش ترکیه نیروهایش را وارد منطقه کردنشین عفرین کند. روسیه می خواست از یک طرف روابط میان کردها و اشنگتن بیشتر از روابط کردها با روسیه آسیب ببیند و از طرف دیگر زمینه مخاصمه میان آنکارا و واشنگتن، دو متحد عضو ناتو را فراهم کرد.

این فیلسوف روس تاکید کرد: اینها تنها دلایلی بود که ما اجازه دادیم چنین اتفاقی بیفتد.

الکساندر دوجین درباره پیامد همکاری روسیه با ترکیه در تهاجم نظامی علیه پ.ک.ک و دلخور شدن کردها از مسکو گفت: ناراضی شدن پ.ک.ک و کردها از روسیه در مقابل رسیدن مسکو به این هدف که نشان دهد خاورمیانه بدون حضور غرب ممکن است، هزینه ناچیزی بود. روسیه در رسیدن به این پروژه به همکاری ترکیه نیاز داشت.

ترکیه روز ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ با همکاری نیروهای شورشی ارتش آزاد تهاجم همه جانبه هوایی- زمینی را علیه منطقه کردنشین عفرین آغاز کرد و نزدیک به دو ماه بعد روز ۱۸ مارس ۲۰۱۸ این منطقه را که آمریکا به دلیل عدم حضور نیروهایش در آن از حمایت از پ.ک.ک خودداری کرد به تصرف خود در آورد.

 

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی