سایز متن   /

فرار پ.ک.ک از شهر کردنشین عفرین در شمال سوریه آن هم با تلفات بسیار زیاد در حالی صورت گرفت که آمریکا فقط نظاره گر سقوط عفرین بود و به وعده های خود برای حمایت از پ.ک.ک در مقابل ترکیه عمل نکرد، کارشناسان سیاسی معتقدند اینک همان سناریو درباره حضور پ.ک.ک در شهر منبج سوریه در حال وقوع است.

پس از بیانیه های اخیر ترکیه، آمریکا و شاخه نظامی پ.ک.ک  در مورد منبج تفاسیر مختلفی در مورد آینده این منطقه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک “فرید سعدون”  سیاستمدار کرد سوری در مورد آینده مناطق تحت کنترل شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به ی.پ.گ. می گوید: هر چند پ.ک.ک به دنبال راهکاری است تا همه را راضی نماید اما قطعا ترکیه هرگز به ادامه حضور پ.ک.ک در منبج رضایت نخواهد داد.

یک روزنامه نگار ترکیه به نام “آمبرین زامان” می نویسد:  ترکیه تلاش می کند تا امنیت منطقه را به صورت مشترک با آمریکا تامین کند و ی.پ.گ. را از چرخه اداره شمال سوریه خارج نماید.

در همین زمینه نیویورک تایمز نیز در گزارشی نوشت: مردم منبج خواهان حضور نیروی ارتش سوریه هستند و با حضور نیروهای کرد موافق نیستند. سیاستمدار کرد فرید سعدون معتقد است پ.ک.ک و شاخه نظامی وابسته به خود یعنی ی.پ.گ. باید رقه و منبج را ترک کند چون در آنجا پایگاهی ندارند و مردم مخالف حضور این گروه هستند.

وی افزود:  مناطق شرق فرات یا به کنترل ارتش سوریه در می آید یا به سرنوشت عفرین منجر می شود. چون بعید می دانم آمریکا از حرکت ارتش ترکیه در شرق فرات جلوگیری کند.

سعدون گفت: پ.ک.ک باید دست از غرور بردارد و دموکراسی را قبول کند و راه را برای همه نیروهای سیاسی باز نماید. روز به روز بر شدت مخالفت عشایر عرب علیه پ.ی.د. بیشتر می شود. پس باید بداند فقط با تکیه با نیروی نظامی نمی توان موفق شد ، بلکه باید در بین مردم مشروعیت داشت.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی