سایز متن   /

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: وضعیتی که گروه پ.ک.ک از ۱۹۹۰ به آن دست به پیدا کرده بود دیگر به هیچ عنوان وجود ندارد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از روزنامه ملیت، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات های برون مرزی ارتش ترکیه در شمال سوریه عنوان کرده است: ترکیه در یک محدوده ۲ هزار کیلومتر مربعی از جمله جرابلس، الباب و ماره مداخله صورت داد. در آنجا مناطق تحت تصرف داعش را پاکسازی کرده و یک خطوط ۲ هزار کیلومتر مربعی امنیتی به وجود آورد. ترکیه به این اکتفا نکرده و اجازه تکمیل طرحهای PYD  در مرزهای ترکیه و اجازه تکمیل کریدوری که در اطرافش به وجود آمده بود را نداد. تمام این اقدامات ۱۵ سال، ۲۰ سال و ۳۰ سال پیش یک رویا بود.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: وضعیتی که پ.ک.ک  ازسال ۱۹۹۰ به آن دست به پیدا کرده بود دیگر به هیچ عنوان وجود ندارد. ترکیه روی پاهای خودش ایستاده است. امروز ۳٫۵ میلیون شهروند سوری در ترکیه حضور دارند. غرب و اروپا به هیچ کدام از قول هایی که به ما داده بودند عمل نکرده اند. آنان تلاش کردند تا مانع مهاجرت شوند و ما تلاش کردیم تا این مهاجرت را مدیریت کنیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی