سایز متن   /

یک نماینده پارلمان محلی اقلیم کردستان عراق می گوید: گروه  پ ک ک به حرف هیچ کس گوش نمی دهد و آنچه در شنگال کرد را می خواهد در همه مناطق اقلیم کردستان تکرار نماید و حکومت اقلیم کردستان باید در این زمینه با بغداد صحبت نماید تا در مورد اخراج پ ک ک  از مرز خود راهی پیدا کند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از پایگاه خبری – تحلیلی “پیام کرد”   “آزاد حمید ” عضو کمیسیون امنیتی پارلمان اقلیم کردستان عراق گفت: پ ک ک در محدود ارتفاعات قندیل و سیدکان تحرکات خود را افزایش داده است و تعداد بیشتری از روستاهای اقلیم کردستان را اشغال کرده است.

آزاد حمید افزود: مردم زیادی در اقلیم کردستان به خاطر پ ک ک مهاجرت کرده اند. باید بغداد برای حل این موضوع وارد عمل شود.

وی تاکید کرد: پ ک ک ۵۰۰ روستای اقلیم کردستان را اشغال کرده و در چند روز گذشته سه جوان را نیز ربوده است. همچنانکه قبلا نیز چند شهروند را ربوده است. در بعضی مناطق نیز مردم را بازرسی می کنند و اخاذی می کنند. این برای شهروندان اقلیم کردستان مشکل ساز شده و نمی توانند آزادانه رفت و آمد نمایند.

آواز حمید در ادامه افزود: برای مردم مشکلات امنیتی ایجاد شده چون پ ک ک خانه و زندگی مردم را به زور گرفته است. عملا اقلیم کردستان در آن مناطق حاکمیت ندارد. باید پ ک ک از آن مناطق خارج شود. هم منطقه را اشغال کرده و هم از مردم باج می گیرد. به عنوان مثال از زنبورداران مالیات می گیرد!

عضو پارلمان اقلیم کردستان بیان کرد: ما چند سال است خواهان خروج پ ک ک شده ایم اما به حرف کسی گوش نمی کند و باید اربیل از بغداد کمک بخواهد تا این مسئله حل شود. زیرا این گروه در داخل مرزهای عراق مستقر است. پ ک ک مردم را محاکمه می کند و قرار نیست هر طور دلش بخواهد رفتار کند!

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی