سایز متن   /

رئیس شورای اجرایی پ ک ک اعلام کرد: اگر ترکیه بخواهد حمله زمینی علیه قندیل انجام دهد باید مسیری یکصد کیلومتری از کوه ها را کنترل کند و این فقط با حمایت مسعود بارزانی ممکن است.

به گزارش کورد پاریز، جمیل بائیک رئیس شورای اجرایی پ.ک.ک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی این گروه گفت:  ارتش ترکیه بدون کمک بارزانی نمی تواند به مخمور و شنگال نیز برود. آمریکا نیز موافق این حمله است. قبلا در سوریه نیز روسیه و آمریکا موافق حملات ترکیه به پ ک ک بودند.

بائیک با تایید اینکه  کنترل برخی از بلندی های مهم منطقه برادوست از دست پ ک ک  خارج شده، گفت: قرار بود روابط ما با پارتی بهتر شود اما نمی دانیم چرا ناگهان پارتی و مسعود بارزانی به ارتش ترکیه کمک کردند تا به منطقه برادوست بیاید. ترکیه با هدف اشغال اقلیم کردستان آمده است و در مناطق تحت کنترل بارزانی جولان می دهد. ترکیه می گوید در رسمیت دادن به اقلیم کردستان اشتباه کرده و اکنون می خواهد با اشغال آن اشتباه خود را جبران نماید.سخنگوی حکومت اقلیم کردستان نیز قبلا به حضور ارتش ترکیه مشروعیت داده بود.

جمیل بائیک با انتقاد از بارزانی گفت: ارتش ترکیه با اجازه بارزانی در منطقه گشت می زند. تشکیل جلسه می دهد. با روستائیان علیه پ ک ک حرف می زند. اگر پارتی نخواهد مردم در این جلسات شرکت نمی کنند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی