سایز متن   /

کوردپاریز: حزب کارگران کوردستان( پ.ک.ک) به حزب دمکراتیک خلق ها درباره مشارکت در حکومت جدید ترکیه هشدار داده است. یک منبع مطلع در این باره گفت: ایرانی ها دوست ندارند حزب دمکراتیک خلق ها در حکومت ترکیه مشارکت کند زیرا آنان بر این باورند روند مذاکرات صلح ترکیه خطری برای اوضاع داخلی ایران ایجاد می کند و اگر دولت ترکیه به حقوق کردها اعتراف کند این مسئله باعث تحریک کردهای ایران می شود.

وی در ادامه افزود: سران پ.ک.ک در قندیل از موفقیت روند مذاکرات صلح در ترکیه و شمال کردستان نگرانند و مشارکت حزب دمکراتیک خلق ها در حکومت ترکیه ممکن است باعث گردد مرجعیت کردهای ترکیه از قندیل به شمال کردستان و حزب دمکراتیک خلق ها منتقل شود. برخی از رهبران حزب دمکراتیک خلق ها به شدت به دنبال مشارکت در حکومت ترکیه هستند اما با موضع گیری زود هنگام پ.ک.ک درباره این مسئله دچار نگرانی شده اند. از سوی دیگر حملات اخیر ترکیه به مرزهای اقلیم کوردستان نشان می دهد دولت ترکیه به دنبال آن است حزب دمکراتیک خلق بجای قندیل تابع اوجالان باشد.

بورهان رئوف تحلیل گر سیاسی در این باره گفت: حزب دمکراتیک خلق ها از طریق مبارزات مدنی و مشارکت در حکومت ترکیه می تواند به حل مسائل کوردهای ترکیه کمک کند و راهکار نظامی پ.ک.ک در طول سالهای گذشته به هیچ نتیجه ای منجر نشده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی