سایز متن   /

وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی اتحادیه میهنی کردستان عراق (یکیتی) و جنبش تغییر (گوران)  را به همکاری با گروه تجزیه طلب پ.ک.ک برای مخالفت با بارزانی متهم کرد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری باسنیوز، “مولود چاوش اوغلو” وزیر امور خارجه ترکیه می گوید یکیتی و گوران برای مخالفت با بارزانی با گروه تجزیه طلب پ.ک.ک به توافق رسیدند و اکنون نیز تاوان آن را می دهند. “چاووش اوغلو” افزود پس از همه پرسی استقلال کردستان عراق، یکیتی و گوران برای مقابله با بارزانی با پ.ک.ک توافق کردند. وی همچنین اظهار داشت که یک مقام مسئول یکیتی نیز به وی گفته است جناحی از یکیتی از پ.ک.ک حمایت می کند.

“چاووش اوغلو” به نقل از یک مسئول یکیتی می گوید تصمیم یکیتی در دست پ.ک.ک است. تا زمانی که آنها با یک سازمان تروریستی همکاری کنند نتیجه ای بهتر از این نخواهند داشت.

“سوران سیوکانی” کارشناس سیاسی کرد می گوید حمایت یکیتی از پ.ک.ک برای استفاده ابزاری است و بخشی از آن برای بکارگیری پ.ک.ک علیه حزب دموکرات کردستان (پارتی) بوده است. در مناطق کردنشین سوریه نیز یکیتی با اعلام حمایت از پ.ک.ک تلاش نمود تا برای خود تبلیغ نماید .

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی