سایز متن   /

کمال بورکای از اصلی ترین منتقدان گروه تجزیه طلب پ.ک.ک در اظهاراتی سیاست های غلط پ.ک.ک و ترکیه را عامل اصلی قربانی شدن مردم عنوان کرد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از آواستا کورد، “کمال بورکای” رئیس سابق حزب سوسیالیست کردستان و رئیس کنونی وقف راه آزادی از دولت ترکیه و پ.ک.ک انتقاد کرد و مسیر کنونی هر دو را اشتباه توصیف کرد. وی از هر دو طرف خواست دست از سلاح بردارند و مردم را قربانی سیاست های غلط خود نکنند. بورکای افزود: راهی برای توقف خشونت وجود داشت اما هر دو طرف هم اشتباه کردند و را جنگ و خشونت را در پی گرفتند و در نتیجه این درگیری ها شهرهای کردنشین ویران شدند.

این سیاستمدار کرد ترکیه با انتقاد شدید از سیاست های غلط پ.ک.ک تاکید کرد که کردها هم باید سیاست خود را اصلاح کنند و منتظر دولت نمانند. بورکای در ادامه تاکید کرد؛ هم دولت، هم پ.ک.ک و هم کردها باید سیاست خود را اصلاح کنند.

وی همچنین گفت: وقتی پ.ک.ک چیزی برای کردها نمی خواهد و خواسته های کردها نیز در برنامه آنها جایی ندارد پس برای چه می جنگد؟

کمال بورکای پیشتر نیز در اظهاراتی عنوان کرده بود، پ.ک.ک در روند مذاکرات صلح خرابکاری کرده و حکومت ترکیه نیز با سیاست های خود بحران را افزایش داده است. پ.ک.ک در دیاربکر و سایر شهرهای کردنشین ترکیه دست به اقداماتی زده که سبب میلیتاریزه شدن آنها شده و امنیت و آسایش را از مردم سلب کرده است. همه باید بدانند که مناطق کردنشین ترکیه به پ.ک.ک تعلق ندارند. اگر قرار باشد برای کردها یک حکومت خودمختار به وجود آید این مسئله باید با مذاکره و گفتگو صورت گیرد. با رجوع به سلاح به هیچ عنوان نمی توان این گونه مسائل را ثابت کرد.

وی در سال های گذشته همواره به اشتباهات ترکیه در روند مذاکرات صلح پرداخته و می گوید: تمام مسئله کردها را نباید با عبدالله اوجالان مرتبط کرد ولی حکومت این اشتباه را کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی