سایز متن   /

یک مسئول سابق رسانه ای جنبش تغییر (گوران)، اوضاع آزادی رسانه ها در سلیمانیه را بسیار اسفبار توصیف کرد.

به گزارش کورد پاریز، “شوقی کانبی” مسئول سابق رسانه ای گوران در صفحه فیسبوک خود نوشت: در سلیمانیه رسانه ها از آزادی برخوردار نیستند و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در کنترل و هدایت یکیتی قرار دارند. وی افزود: رسانه ها نیز مجبورند در قبال حمایت مالی یکتی از طریق لاهور جنگی (از اعضای بلندپایه‌ اتحادیه‌ میهنی)، آنها را تبلیغ کنند یا اخبار جعلی علیه احزب و گروه های دیگر منتشر کنند.

کانبی همچنین نوشت: در استان سلیمانیه آزادی رسانه معنی ندارد و یکتی (حزب حاکم) محورهای لازم را برای رسانه ها تعیین می کند و این رسانه ها در قبال سیاست های غلط یکیتی سکوت می کنند اما در قبال حریفان آن به ویژه بارزانی جنجال به راه می اندازند.

شایان ذکر است  محدود کردن آزادی روزنامه‌نگاران از طرف حاکمیت اقلیم کردستان افزون تر شده و حتی بدتر از آن، چندین روزنامه‌نگار و خبرنگار جسور و فعال نیز ترور شده‌اند. این موضوع به سطحی رسیده است که سازمان‌های بین المللی در چند سال اخیر اقلیم کردستان را مکانی خطرناک و ناامن برای شغل و حرفه‌ روزنامه‌نگاری قلمداد کرده‌اند.

از سوی دیگر، چند شبکه غول‌آسا با بیت المال و حمایت حزبی، علیه رسانه‌های آزاد و خصوصی راه‌اندازی شده‌اند که در حال فریب مردم و لاپوشانی واقعیات در اقلیم کردستان هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی