سایز متن   /

“دلیر ماوتی” رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) در پارلمان اقلیم در سخنانی اعلام نمود  مخالفتی با تاخیر انتخابات نداریم و مایل به برگزاری انتخابات پارلمان اقلیم و شورای استانها به طور همزمان هستیم.

به گزارش کورد پاریز به نقل از رووداو، “بیستون فایق” نماینده فراکسیون جنبش گوران نیز در این باره گفت  نباید سه انتخابات در یک سال برگزار شود و مردم از این مسئله خسته می شوند بهتراست دو انتخابات آینده با هم برگزار گردد.

“بهار عبدالرحمان” معاون رئیس فراکسیون اتحاد اسلامی در این باره گفت ما خواهان برگزاری انتخابات در زمان تعیین شده خود هستیم اما بیشتر فراکسیون های پارلمان به دنبال تجمیع انتخابات هستند.

در همین حین، “شکریه شیخانی” نماینده فراکسیون جماعت اسلامی نیز اعلام کرد؛ بهتر بود انتخابات شورای استانها هم در هشتم مهر ماه برگزار می شد نه اینکه انتخابات پارلمان با تاخیر برگزار گردد.

پایگاه خبری شارپرس نیز در گزارشی در سایت خود نوشت؛ احزاب کردی به دلایل زیر نمی خواهند انتخابات در هشتم مهر ماه برگزار گردد:

  • مسئله تشکیل حکومت عراق و مذاکرات گروههای کردی و عراقی

۲-شهروندان از برگزاری سه انتخابات متفاوت در طول یک سال استقبال نمی کنند.

  • تجمیع انتخابات پارلمان و شورای استانها.

این در حالی است که “محمد رئوف” تحلیل گر مسائل سیاسی در اقلیم کردستان علت تعویق انتخابات پارلمان کردستان را بحران های سیاسی موجود در اقلیم و واهمه احزاب از نتایج آن و کاهش آرا،  می داند.

وی معتقد است که احزاب از کاهش آرای خود در این انتخابات و کاهش مشارکت مردمی و همچنین وقوع تقلب در انتخابات نگران هستند و از سوی دیگر  تبعات انتخابات عراق هنوز وجود دارد و احزاب فرصت کمی برای زدودن نگرانی های مردمی و ایجاد امید در آنان برای مشارکت در انتخابات دارند..

انتخابات ریاستی و پارلمانی در اقلیم کردستان قرار بود اول نوامبر (۱۰ آبان) سال گذشته برگزار شود. این انتخابات به دلیل بحران های سیاسی و اختلافات میان احزاب اقلیم و همچنین رویدادهای پس از همه پرسی استقلال اقلیم ۸ ماه به تعویق افتاد. پیش‌بینی می شود که این انتخابات در موعد تعیین شده جدید نیز برگزار نشود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی