سایز متن   /

رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس مشترک با “حیدر العبادی” نخست وزیر عراق در آنکارا ضمن تاکید بر گسترش روابط با عراق آمادگی خود را  با دولت جدید این کشور برای گسترش روابط در زمینه های حیاتی به ویژه امنیت و همچنین اقتصاد اعلام کرد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی، پس از دیدار حیدر العبادی از ترکیه، دو کشور در مورد مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی با هم توافق کردند و در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک هر دو طرف بر ضرورت همکاری علیه گروه تجزیه طلب پ.ک.ک تاکید کردند. العبادی در این دیدار اعلام کرد: اجازه نخواهند داد گروه های تروریستی به ویژه پ.ک.ک از خاک عراق برای حمله به ترکیه استفاده کنند.

این در حالی است که پیش‌تر نیز مقامات دولت ترکیه از دستیابی بغداد – آنکارا به یک تفاهم مشترک علیه پ.ک.ک خبر داده و اعلام کردند که به زودی و پس از پایان عملیات حمله به کردهای سوریه در عفرین، به مواضع پ.ک.ک، در اقلیم کردستان حمله می کنند.

با توجه به همکاری بارزانی با ترکیه علیه پ.ک.ک و همچنین تلاش برای راضی کردن یکیتی جهت همکاری علیه پ.ک.ک و اظهارات کنونی نخست وزیر عراق به نظر می رسد روزهای سختی در انتظار پ.ک.ک است. حملات ترکیه به پ ک ک در شنگال نیز نشانه هایی از همکاری طرفین علیه پ.ک.ک است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی