سایز متن   /

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، رئیس جمهور سوریه به کردها اولتیماتوم داده است که در صورت تحویل ندادن مناطق تحت کنترل خود با تهاجم نظامی مواجه خواهند شد.

به گزارش کورد پاریز، کردهای سوریه که از خروج متحد خود، آمریکا از سوریه نگران بوده و در عین حال تحت فشار حملات ترکیه هم هستند، تلاش می کنند با سازش با دولت مرکزی مناطق تحت کنترل خود را که حدود یک چهارم خاک سوریه است حفظ کنند.

کردهای سوریه در طول ماه گذشته دو بار با مقامات دولت مرکزی سوریه در دمشق مذاکره کرده اند و در روند مذاکرات مشخص شد که دولت مرکزی به هیچ وجه حاضر به اعطای خودمختاری به ساختار جمعیتی شمال و شرق سوریه نیست و دولت تنها به موارد کوچکی همچون اختیارات استانی پافشاری می کند.

در همین حال که مذاکرات در جریان بود روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی از اولتیماتوم دولت مرکزی سوریه به کردها برای تحویل مناطق تحت کنترل خود به دمشق خبر داد.

بر اساس این گزارش، دولت مرکزی به کردها هشدار داده است تا مناطق تحت کنترل خود را هرچه زودتر به نیروهای سوریه واگذار کنند و اگر نتوانند با مذاکره مناطق را تحویل دهند با تهاجم نظامی مواجه خواهند شد.

دولت سوریه به جز استان ادلب سوریه که تحت کنترل گروه های شورشی در این کشور است و نیز مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، تقریبا تمام مناطق این کشور را از شورشیان و داعش پس گرفته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی